Seminarium licencjackie. Wybrane zagadnienia z historii sztuki średniowiecznej WNHS-HS-SLWZzHSŚ
Tematem badań są dzieła plastyki średniowiecznej polskiej oraz europejskiej, ich funkcje, znaczenia ideowe i wzajemne oddziaływanie. Przy pomocy prowadzącego zajęcia Student uczy się między innymi dokonywania analiz porównawczych dzieła sztuki na podstawie jego formy; określania proweniencji obiektów czy też ich przynależności stylistycznej.
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
5 pkt ECTS to 30h uczestniczenia w seminarium i 120 godzin indywidualnej pracy (przygotowanie stanu badań, struktury pracy, kwerendy biblioteczne, lektura opracowań i źródeł związanych z tematem)
Student zna i rozumie metody analizy i interpretacji dzieł sztuki, ma znajomość stosowanych w historii sztuki teorii i metodologii oraz zna jej najnowsze osiągnięcia. Ma wiedzę o podstawowych pojęciach i zasadach z zakresu prawa autorskiego.
Student potrafi rozwiązywać problemy w zakresie historii sztuki poprzez wyszukiwanie i selekcjonowanie właściwych informacji w zasobach drukowanych i cyfrowych, ich krytyczną ocenę i syntezę. Posiada umiejętności badawcze, obejmujące: a) analizę problemów w zakresie historii sztuki, w tym analizę obiektów in situ; b) dobór metod i narzędzi badawczych, wykorzystywanych zarówno w pracy teoretycznej, jak i m.in. w inwentaryzacji zabytków; c) opracowanie i prezentację wyników z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych. Potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię z zakresu historii sztuki. Posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym. Umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki.
Kryteria oceniania
Student jest zobowiązany do prezentacji wyników swoich badań i postępu pracy na każdych zajęciach. Referuje poszczególne zagadniena. Prezentuje
stan badań i strukturę pracy
Metody oceny:
1. obowiązkowa obecność na zajęciach,
2. aktywność na zajęciach,
3. przygotowanie bibliografii, stanu badań i struktury pracy (I sem.),
4. złożenie pracy seminaryjnej (II sem).
Literatura
Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: