Seminarium licencjackie. Wybrane zagadnienia z historii architektury X-XX wieku WNHS-HS-SLWZzHA1020
- http://qnf2c3m (w cyklu 2021/22_L)
- http://qnf2c3m (w cyklu 2022/23_L)
Treści merytoryczne:
Wybór, sprecyzowanie i opracowanie zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu.
Metody dydaktyczne - ćwiczeniowo-praktyczne oraz dyskusja. Wieloetapowa praca nad projektem - zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studenta referatu, stanowiącego podstawę dyskusji seminaryjnej - semestr I oraz przygotowanie i prezentacja tekstu (najpierw fragmentu, później całości) - semestr II.
W cyklu 2021/22_Z:
Treści merytoryczne: Wybór, sprecyzowanie i opracowanie zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu. Metody dydaktyczne - ćwiczeniowo-praktyczne oraz dyskusja. Wieloetapowa praca nad projektem - zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studenta referatu, stanowiącego podstawę dyskusji seminaryjnej - semestr I. Uzasadnienie punktów ECTS |
W cyklu 2021/22_L:
Treści merytoryczne: Wybór, sprecyzowanie i opracowanie zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu. Metody dydaktyczne - ćwiczeniowo-praktyczne oraz dyskusja. Wieloetapowa praca nad projektem - zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej - semestr I oraz przygotowanie i prezentacja tekstu - semestr II. Uzasadnienie punktów ECTS: |
W cyklu 2022/23_L:
|
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: obowiązkowy | W cyklu 2020/21_L: obowiązkowy | W cyklu 2021/22_Z: fakultatywny dowolnego wyboru | W cyklu 2020/21_Z: obowiązkowy | W cyklu 2021/22_L: obowiązkowy | W cyklu 2019/20_L: obowiązkowy |
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
HS1_W03
Zna i rozumie metody analizy i interpretacji dzieł sztuki, ma znajomość stosowanych w historii sztuki teorii i metodologii oraz zna jej najnowsze osiągnięcia.
HS1_W04
Ma wiedzę o podstawowych pojęciach i zasadach z zakresu prawa autorskiego.
UMIEJĘTNOŚCI:
HS1_U01
Potrafi wyszukiwać i selekcjonować właściwe informacje w zasobach drukowanych i cyfrowych, i przeprowadzić ich krytyczną ocenę i syntezę.
HS1_U02
Posiada umiejętności badawcze, obejmujące: a) analizę problemów w zakresie historii sztuki, w tym analizę obiektów in situ; b) dobór metod i narzędzi badawczych wykorzystywanych w pracy teoretycznej; c) opracowanie i prezentację wyników badań.
HS1_U03
Potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym.
HS1_U04
Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię z zakresu historii sztuki.
HS1_U05
Posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w języku polskim. Umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki.
Kryteria oceniania
Efekty HS1_W03 i HS1_W04
Literatura
Literatura podstawowa:
Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Kraków 2008.
Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Kraków 2008.
Mariusz Bryl, Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia historii sztuki od 1970 roku, Poznań 2008.
Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J. K. Ostrowski, A. Małkiewicz, wyd. III, Warszawa 1995.
Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973.
Literatura dodatkowa:
dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego.
W cyklu 2021/22_L:
Literatura podstawowa: Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008. Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków 2008. Mariusz Bryl, Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia historii sztuki od 1970 roku, Poznań: Wydawnictwo UAM, 2008. Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J.K.Ostrowski, A.Małkiewicz, wyd. III Warszawa 1995. Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973. Literatura dodatkowa: dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego. |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
W cyklu 2021/22_L:
Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
W cyklu 2022/23_L:
Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: