Rynek dzieł sztuki współczesnej WNHS-HS-RSZWS
Zajęcia obejmują zagadnienia z zakresu rynku dzieł sztuki współczesnej. Celem zajęć jest zaprezentowanie studentom wiedzy nt. uczestników i podmiotów tego sektora rynku, tendencji i mechanizmów poprzez wysłuchanie i analizowanie wypowiedzi /spotkania z uczestnikami rynku: ekspertami, artystami, kuratorami oraz lekturę własną studentów.
W cyklu 2021/22_L:
Zajęcia obejmują zagadnienia z zakresu rynku dzieł sztuki współczesnej. Celem zajęć jest zaprezentowanie studentom wiedzy nt. uczestników i podmiotów tego sektora rynku, tendencji i mechanizmów poprzez wysłuchanie wypowiedzi /spotkania z uczestnikami rynku: ekspertami, artystami, kuratorami oraz lekturę własną studentów. |
W cyklu 2022/23_L:
Zajęcia obejmują zagadnienia z zakresu rynku dzieł sztuki współczesnej. Celem zajęć jest zaprezentowanie studentom wiedzy nt. uczestników i podmiotów tego sektora rynku, tendencji i mechanizmów poprzez wysłuchanie wypowiedzi /spotkania z uczestnikami rynku: ekspertami, artystami, kuratorami oraz lekturę własną studentów. |
W cyklu 2023/24_L:
Zajęcia obejmują zagadnienia z zakresu rynku dzieł sztuki współczesnej. Celem zajęć jest zaprezentowanie studentom wiedzy nt. uczestników i podmiotów tego sektora rynku, tendencji i mechanizmów poprzez wysłuchanie wypowiedzi /spotkania z uczestnikami rynku: ekspertami, artystami, kuratorami oraz lekturę własną studentów. |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: Opis ECTS:
udział w zajęciach - 30 godz. = 2 p.
lektura - 1/2 p.
przygotowanie zadań - 1/2 p. | W cyklu 2023/24_L: Opis ECTS (2 pkt):
udział w zajęciach - 30 godz. = 2 pkt
lektura - 1/2 pkt
przygotowanie zadań - 1/2 pkt | W cyklu 2024/25_L: Opis ECTS (2 pkt):
udział w zajęciach - 30 godz. = 2 pkt
lektura - 1/2 pkt
przygotowanie zadań - 1/2 pkt |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student wymienia mechanizmy rynku obrotu dziełami sztuki współczesnej
Student analizuje je i charakteryzuje zmiany wartości dzieł sztuki
Student potrafi zidentyfikować podmioty uczestniczące w obrocie dziełami sztuki i ich role
Student porównuje wartości dzieł sztuki, klasyfikuje dzieła sztuki w zależności od ich pozycji na rynku, porządkuje dane z rynku sztuki
Student nawiązuje współpracę z instytucjami działającymi na rynku sztuki współczesnej w celu gromadzenia danych
Opis ECTS:
udział w zajęciach - 30 godz. = 2 p.
lektura - 1/2 p.
przygotowanie zadań - 1/2 p.
Kryteria oceniania
Ocena aktywności studentów podczas dyskusji
Ocena pracy pisemnej
Uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe.
Student/studentka ma prawo do 3 nieusprawiedliwionych nieobecności, pozostałe nieobecności usprawiedliwiam na podstawie zwolnień lekarskich lub innych zaświadczeń urzędowych
Literatura
Banasik J., 5 356 000 albo rynek w peryferyjnym polu sztuki, „SZUMU” (nr 2/2013)
https://magazynszum.pl/5-356-000-albo-rynek-w-peryferyjnym-polu-sztuki/
Krytyka i rynek sztuki/Art criticism and the market [materiały pokonferencyjne], red. Dorota Monkiewicz, Hanna Wróblewska, Paulina Rymkiewicz, Warszawa 2008
Nowoczesność kolekcji [materiały pokonferencyjne], red. nauk. Tomasz F. de Rosset, Agnieszka Kluczewska-Wójcik, Katarzyna Lewandowska, Toruń 2010.
Thorton S., Siedem dni w świecie sztuki, 2011.
Zboralska K., Przewodnik po galeriach sztuki. Sztuka inwestowania w sztukę, t. 1-3, Warszawa 2004-2013.
Zboralska K., 101 polskich artystów współczesnych. Wybitnych, uznanych, debiutujących, Warszawa 2019.
W cyklu 2021/22_L:
Banasik J., 5 356 000 albo rynek w peryferyjnym polu sztuki, „SZUMU” (nr 2/2013) Wykłady on-line: |
W cyklu 2022/23_L:
Banasik J., 5 356 000 albo rynek w peryferyjnym polu sztuki, „SZUMU” (nr 2/2013) Wykłady on-line: |
W cyklu 2023/24_L:
Banasik J., 5 356 000 albo rynek w peryferyjnym polu sztuki, „SZUMU” (nr 2/2013) |
W cyklu 2024/25_L:
Banasik J., 5 356 000 albo rynek w peryferyjnym polu sztuki, „SZUMU” (nr 2/2013) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: