Instrument muzyczny jako dzieło sztuki WNHS-HS-IM
Zajęcia mają na celu zapoznanie z podstawowym instrumentarium muzycznym, profesjonalnym i amatorskim (ludowym), dawnym i współczesnym. W ich trakcie studenci zapoznają się z poszczególnymi typami i rodzinami instrumentów, ich klasyfikacją i historią. Nacisk położony będzie na stronę plastyczną obiektu, zastosowanie w dziełach muzycznych. Ćwiczenia z elementami konwersatorium.
W cyklu 2025/26_Z:
Zajęcia mają na celu zapoznanie z podstawowym instrumentarium muzycznym, profesjonalnym i amatorskim (ludowym), dawnym i współczesnym. W ich trakcie studenci zapoznają się z poszczególnymi typami i rodzinami instrumentów, ich klasyfikacją i historią. Nacisk położony będzie na stronę plastyczną obiektu, zastosowanie w dziełach muzycznych. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2024/25_Z: 1. Zajęcia dydaktyczne według planu (aktywne uczestnictwo w nich) = 15 godz.
2. Praca własna (studium literatury, wysłuchanie wskazanych klipów muzycznych, rozwiązanie testu preegzaminacyjnego) = 15 godz. | W cyklu 2025/26_Z: 1. Zajęcia dydaktyczne według planu (aktywne uczestnictwo w nich) = 15 godz.
2. Praca własna (studium literatury, wysłuchanie wskazanych klipów muzycznych, rozwiązanie testu preegzaminacyjnego) = 15 godz.
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
HS2_W03 Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu najnowsze dokonania i tendencje rozwojowe, obejmujące wybrane obszary z historii sztuki
HS2_W06 Absolwent zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego oraz ochrony własności intelektualnej i dziedzictwa kultury
UMIEJĘTNOŚCI
HS2_U03 Absolwent potrafi połączyć wiedzę z różnych dyscyplin naukowych w zakresie historii sztuki i wykorzystać ją przy rozwiązywaniu złożonych i nietypowych problemów napotkanych w praktyce zawodowej.
HS2_U13 Absolwent potyrafi rozwijać aktywność poznawczą i umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy, będąc świadomym konieczności ciągłego jej poszerzania i doskonalenia umiejętności zawodowych w zakresie historii sztuki
KOMPETENCJE
HS2_K01 Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i korzystania z konsultacji specjalistycznych w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu; uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
HS2_K03 Absolwent jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności i aktywnego uczestnictwa w ochronie dziedzictwa kulturowego Polski i innych krajów
Kryteria oceniania
Regularna obecność na zajęciach (dopuszczalna trzykrotna absencja w semestrze).
Znajomość literatury.
Zaliczenie testu końcowego z predefiniowanymi odpowiedziami. Skala ocen:
27-29 bdb
24-26 db+
21-23 db
18-20 dst+
15-17 dst
nzal <15
Możliwość uzyskania w ciągu semestru podwyższenia oceny końcowej o 0,5 w przypadku rozwiązania testu preegzaminacyjnego na poziomie min. 80% lub/i rozwiązanie dodatkowego zadania w trakcie zajęć.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
OBOWIĄZKOWA:
M. Drobner, Instrumentoznawstwo i akustyka, Kraków 1986, wybrane rozdziały
UZUPEŁNIAJĄCA:
C. Sachs, Historia instrumentów muzycznych, Kraków 1989, wybrane rozdziały
notatki z zajęć.
Uwagi
W cyklu 2025/26_Z:
1) Obowiązuje zakaz nagrywania zajęć; |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: