Ćwiczenia terenowe - Małopolska Północna WNHS-HS-ĆTMP
W trakcie zajęć uczestnicy/uczestniczki poznają następujące obiekty wraz z ich wyposażeniem:
- Szydłowiec: kościół pw. św. Zygmunta, ratusz i układ miasta, zamek
- Bodzentyn: kościół pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny i św. Stanisława
- Ujazd: zamek Krzyżtopór
- Szydłów: kościół pw. św. Władysława, synagoga, zamek, kościół pw. Wszystkich Świętych, układ miasta
- wąchock: opactwo cystersów
- Chęciny: zamek, kościół pw. św. Bartłomieja
W cyklu 2023/24_L:
Ćwiczenia terenowe po Małopolsce Północnej pozwalają zaznajomić się na wybranych przykładach z architekturą i sztuką tego regionu. Wybrane obiekty i instytucje dają wgląd w jego dziedzictwo artystyczne. W trakcie zajęć uczestnicy/uczestniczki poznają następujące obiekty wraz z ich wyposażeniem: |
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu uczestnik/uczetniczka:
- ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o rozwoju sztuki europejskiej od starożytności po czasy współczesne, zna terminologię oraz podstawowe metody badawcze historii sztuki
- zna i rozumie metody analizy i interpretacji dzieł sztuki, ma znajomość stosowanych w historii sztuki teorii i metodologii oraz zna jej najnowsze osiągnięcia
- posiada umiejętności badawcze, obejmujące: a) analizę problemów w zakresie historii sztuki, w tym analizę obiektów in situ; b) dobór metod i narzędzi badawczych, wykorzystywanych zarówno w pracy teoretycznej, jak i m.in.
w inwentaryzacji zabytków; c) opracowanie i prezentację wyników z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych
- potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie
historyczno-kulturowym
- potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię z zakresu historii sztuki
- posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym. Umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki.
- jest gotowy do współpracy i podejmowania działań na rzecz środowiska społecznego. Jest również przygotowany do samodzielnego zdobywania wiedzy z zakresu historii sztuki poprzez korzystanie m.in. z konsultacji specjalistycznych
Uwagi
W cyklu 2023/24_L:
Ćwiczenia terenowe |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: