Historia starożytna powszechna i Kościoła WNHS-HI2-SemJN
W trakcie seminarium student pozna metodykę pisania prac naukowych. Pod opieką promotora studenci dokonają wyboru
tematów prac magisterskich. Następnie przeprowadzą kwerendę, podczas której wyszukają potrzebną do napisania pracy
magisterskiej literaturę przedmiotu oraz źródła. W dalszej kolejności pod opieką promotora sformułują temat
pracy magisterskiej oraz ułożą jej plan. Wreszcie w ciągu całego roku akademickiego przygotowują fragmenty prac magisterskich i prezentują je na seminarium podczas którego odbywa się dyskusja nad nimi.
|
W cyklu 2025/26_Z:
W trakcie seminarium student pozna metodykę pisania prac naukowych. Pod opieką promotora studenci dokonują wyboru |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
1. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. W trakcie semestru dopuszczalna jest jedna nieobecność. Każda następna
nieobecność wymaga usprawiedliwienia oraz zaliczenia materiału na dyżurze.
2. Aktywność studentów w trakcie zajęć.
3. Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Forma zaliczenia: przygotowanie we wskazanym przez promotora terminie
uzgodnionego fragmentu pracy magisterskiej.
Podstawą zaliczenia poszczególnych semestrów jest:
I semestr -wybór tematu i opracowanie wstępnego planu pracy wraz z podstawową bibliografią
II semestr - napisanie I rozdziału pracy .
III semestr - napisanie II rozdziału pracy.
IV semestr – napisanie III rozdziału pracy, zakończenia i bibliografii - zaliczenie seminarium
Warunki dla osiągnięcia określonej oceny:
na ocenę 3 (dst.):
EK 1: student ma w stopniu podstawowym wiedzę na temat zasad korzystania z dorobku naukowego innych historyków i ich
przywoływania w pracy magisterskiej
EK 2: student potrafi w stopniu podstawowym samodzielnie wyszukiwać w różnych źródłach literaturę potrzebną do
przygotowania pracy magisterskiej
EK 3: student potrafi w stopniu podstawowym dokonywać krytycznej oceny, pogłębionej analizy, syntezy, twórczej
interpretacji, a także prezentacji informacji zawartych w publikacjach oraz materiałach źródłowych
EK 4: student potrafi w stopniu podstawowym w odpowiedni sposób opracować dane zagadnienie, prezentując swoje
ustalenia podczas wystąpień ustnych i prac pisemnych
EK 5: student w stopniu podstawowym ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego
EK 6: student w stopniu podstawowym dostrzega i prawidłowo identyfikuje problemy etyczne związane z przygotowywaniem
pracy magisterskiej
na ocenę 4 (db.):
EK 1: student ma w stopniu dobrym wiedzę na temat zasad korzystania z dorobku naukowego innych historyków i ich
przywoływania w pracy magisterskiej
EK 2: student potrafi w stopniu dobrym samodzielnie wyszukiwać w różnych źródłach literaturę potrzebną do przygotowania
pracy magisterskiej
EK 3: student potrafi w stopniu dobrym dokonywać krytycznej oceny, pogłębionej analizy, syntezy, twórczej interpretacji, a
także prezentacji informacji zawartych w publikacjach oraz materiałach źródłowych
EK 4: student potrafi w stopniu dobrym w odpowiedni sposób opracować dane zagadnienie, prezentując swoje ustalenia
podczas wystąpień ustnych i prac pisemnych
EK 5: student w stopniu dobrym ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego
EK 6: student w stopniu dobrym dostrzega i prawidłowo identyfikuje problemy etyczne związane z przygotowywaniem pracy
magisterskiej
na ocenę 5 (bdb.):
EK 1: student ma w stopniu bardzo dobrym wiedzę na temat zasad korzystania z dorobku naukowego innych historyków i
ich przywoływania w pracy magisterskiej
EK 2: student potrafi w stopniu bardzo dobrym samodzielnie wyszukiwać w różnych źródłach literaturę potrzebną do
przygotowania pracy magisterskiej
EK 3: student potrafi w stopniu bardzo dobrym dokonywać krytycznej oceny, pogłębionej analizy, syntezy, twórczej
interpretacji, a także prezentacji informacji zawartych w publikacjach oraz materiałach źródłowych
EK 4: student potrafi w stopniu bardzo dobrym w odpowiedni sposób opracować dane zagadnienie, prezentując swoje
ustalenia podczas wystąpień ustnych i prac pisemnych
EK 5: student w stopniu bardzo dobrym ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego.
EK 6: student w stopniu bardzo dobrym dostrzega i prawidłowo identyfikuje problemy etyczne związane z
przygotowywaniem pracy magisterskiej.
Literatura
Literatura:
Literatura podstawowa oraz pomocnicza jest każdorazowo dobierana przez promotora do tematu przygotowywanej przez
studenta pracy magisterskiej.
Literatura uzupełniająca:
1. Dudziak, A., Żejmo, A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Warszawa 2008.
2. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 2009.
3. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław
2006.
4. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską?, Gliwice 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: