Historia starożytna powszechna i Kościoła WNHS-HI-SemLicTK
Seminarium z historii starożytnej (historia powszechna i Kościoła) ma na celu przygotowanie studenta do realizacji pracy licencjackiej.
Początkowe zajęcia dotyczą przede wszystkim ustalenia odpowiedniego tematu pracy licencjackiej. Właściwą rzeczą jest, by przynajmniej wstępne sugestie co do tematu pracy wychodziły ze strony studenta. Praca w ramach seminarium ma ten wstępny pomysł skonkretyzować i uściślić w taki sposób, by praca rzeczywiście w ramach seminarium mogła być w pełni zrealizowana.
Kolejny etap pracy w ramach seminarium licencjackiego dotyczy kwerendy naukowej: zbierania właściwych źródeł i ich analizy oraz poznanie dotychczasowego stanu badań nad opracowywanym zagadnieniem, co wyraża się przede wszystkim w zebraniu i wnikliwej lekturze stosownych opracowań naukowych.
Trzeci etap pracy na seminarium licencjackim polega na ostatecznym ustaleniu tematy pracy licencjackiej i ostatecznej wersji jej planu.
Wreszcie ostatni etap pracy w ramach seminarium licencjackiego (najdłuższy: obejmuje koniec semestru zimowego i semestr letni) to redakcja ostatecznej wersji pracy licencjackiej. Pracę studenta wspomagają prowadzący seminarium i inni jego uczestnicy.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: Opis ECTS
Semestr zimowy
Udział w seminarium – 30 godzin
Przygotowanie do udziału w seminarium – 20 godzin
Konsultacje – 10 godzin
Kwerenda naukowa – 70 godzin
Czas na przygotowanie referatów (wystąpień) w czasie seminarium – 40 godzin
Czas na pisanie pracy licencjackiej – 160 godzin
Suma godzin 330
Liczba ECTS 330 godzin / 30 godzin = 11
Semestr letni
Udział w seminarium – 30 godzin
Przygotowanie do udziału w seminarium – 20 godzin
Konsultacje – 10 godzin
Kwerenda naukowa – 40 godzin
Czas na przygotowanie referatów (wystąpień) w czasie seminarium – 40 godzin
Czas na pisanie pracy licencjackiej – 280 godzin
Suma godzin 420
Liczba ECTS 420 godzin / 30 godzin = 14
| W cyklu 2021/22_Z: Semestr zimowy
Udział w seminarium – 30 godzin
Przygotowanie do udziału w seminarium – 20 godzin
Konsultacje – 10 godzin
Kwerenda naukowa – 70 godzin
Czas na przygotowanie referatów (wystąpień) w czasie seminarium – 40 godzin
Czas na pisanie pracy licencjackiej – 160 godzin
Suma godzin 330
Liczba ECTS 330 godzin / 30 godzin = 11
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
HI1 _U03 Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze.
HI1 _U07 Posiada umiejętności przygotowania typowych prac pisemnych w zakresie historii, zarówno na temat zagadnień ogólnych, jak i szczegółowych.
Ponadto student:
- zna i potrafi wykorzystać w praktyce zasady pisarstwa naukowego
- potrafi przygotować strukturę treści opracowania naukowego na wybrany temat
- potrafi zrealizować pracę licencjacką lub inne opracowanie naukowe na wybrany temat stosownie do wszelkich wymogów metodologicznych stawianych tego typu opracowaniom
Kryteria oceniania
Warunki do osiągnięcia określonej oceny:
na ocenę 3 (dst)
HI1 _U03 Student tylko w stopniu podstawowym potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze.
HI1 _U07 Student tylko w stopniu podstawowym posiada umiejętności przygotowania typowych prac pisemnych w zakresie historii, zarówno na temat zagadnień ogólnych, jak i szczegółowych.
W stopniu podstawowym zna i potrafi wykorzystać w praktyce zasady pisarstwa naukowego
W sposób dostateczny potrafi przygotować strukturę treści opracowania naukowego na wybrany temat
Na ocenę dostateczną potrafi zrealizować pracę licencjacką stosownie do wszelkich wymogów metodologicznych stawianych tego typu opracowaniom
na ocenę 4 (db)
HI1 _U03 Student dobrze potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze.
HI1 _U07 Student posiada dobre umiejętności przygotowania typowych prac pisemnych w zakresie historii, zarówno na temat zagadnień ogólnych, jak i szczegółowych.
Dobrze zna i potrafi wykorzystać w praktyce zasady pisarstwa naukowego
Dobrze potrafi przygotować strukturę treści opracowania naukowego na wybrany temat
Na ocenę dobrą potrafi zrealizować pracę licencjacką stosownie do wszelkich wymogów metodologicznych stawianych tego typu opracowaniom
na ocenę 5 (bdb)
HI1 _U03 Student bardzo dobrze potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze.
HI1 _U07 Student posiada bardzo dobre umiejętności przygotowania typowych prac pisemnych w zakresie historii, zarówno na temat zagadnień ogólnych, jak i szczegółowych.
Bardzo dobrze zna i potrafi wykorzystać w praktyce zasady pisarstwa naukowego
Bardzo dobrze potrafi przygotować strukturę treści opracowania naukowego na wybrany temat
Na ocenę bardzo dobrą potrafi zrealizować pracę licencjacką stosownie do wszelkich wymogów metodologicznych stawianych tego typu opracowaniom
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: