Historia XIX w. powszechna i Polski pod zaborami (1795-1914) WNHS-HI-SemLicAB
Zajęcia mają na celu zdobycie przez studenta umiejętności koniecznych do zebrania informacji zw. z zadeklarowanym obszarem badawczym, analizy danych oraz sformułowania wniosków i weryfikacji hipotez badawczych. Student poznaje metodykę pracy licencjackiej i zyskuje umiejętność pisania pracy naukowej. Przygotowuje się do obrony pracy licencjackiej i egzaminu licencjackiego.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Przedmiotowe efekty kształcenia:
Student powinien:
1-wykazać się umiejętnościami analitycznymi (analizowanie, dowodzenie, interpretowanie, wnioskowanie i uzasadnianie) w odniesieniu do zebranego materiału źródłowego
2.umieć samodzielnie przygotować pisemną pracę historyczną (dobór materiału źródłowego, podział treści, opracowanie treści, wykorzystanie aparatu naukowego)
.
3. być gotowym do wyjaśniania zjawisk historycznych
4. potrafić informować/przekazywać wiedzę o zagadnieniach historycznych
Kryteria oceniania
Efekt 1 (UO3)
Ocena bardzo dobra (5).
Student w wysokim stopniu wykazuje się umiejętnościami analitycznymi w odniesieniu do zebranego materiału źródłowego tzn. potrafi swobodnie analizować teksty źródłowe, dysponuje umiejętnością ich interpretacji, stawiać tezy, wyciągać wnioski i je uzasadniać
Ocena dobra (4)
Student w zadowalającym stopniu wykazuje się umiejętnościami analitycznymi w odniesieniu do zebranego materiału źródłowego tzn. potrafi swobodnie analizować teksty źródłowe, dysponuje umiejętnością ich interpretacji, stawiać tezy, wyciągać wnioski i je uzasadniać
Ocena dostateczna (3)
Student w podstawowym stopniu wykazuje się umiejętnościami analitycznymi w odniesieniu do zebranego materiału źródłowego tzn. potrafi swobodnie analizować teksty źródłowe, dysponuje umiejętnością ich interpretacji, stawiać tezy, wyciągać wnioski i je uzasadniać
Efekt 2 (U07)
Ocena bardzo dobra (5)
Student przygotowuje pisemną pracę historyczną, w której wykazuje się biegłością w każdym aspekcie stawianych wymogów, tj. w zakresie doboru materiału źródłowego, podziału treści, opracowania treści oraz wykorzystania aparatu naukowego
Ocena dobra (4)
Student przygotowuje pisemną pracę historyczną, w której wykazuje się sprawnością w każdym aspekcie stawianych wymogów, tj. w zakresie doboru materiału źródłowego, podziału treści, opracowania treści oraz wykorzystania aparatu źródłowego
Ocena dostateczna (3)
Student przygotowuje pisemną pracę historyczną, w której wykazuje się podstawowymi umiejętnościami w każdym aspekcie stawianych wymogów, tj. w zakresie doboru materiału źródłowego, podziału treści, opracowania treści oraz wykorzystania aparatu źródłowego
Efekt 3 (K03)
Ocena bardzo dobra (5)
Student swobodnie, precyzyjnie oraz w szerokim zakresie jest w stanie wyjaśnić zjawiska historyczne
Ocena dobra (4)
Student bez większych problemów potrafi wyjaśnić zjawiska historyczne
Ocena dostateczna (3)
Student potrafi w ogólnym zarysie omówić zjawiska historyczne
Efekt 4 (K06)
cena bardzo dobra (5)
Student posiada wybitne predyspozycje do przekazywania wiedzy historyczne
Ocena dobra (4)
Student nie ma problemów z przekazywaniem wiedzy historycznej
Ocena dostateczna (3)
Student dysponuje na podstawowym poziomie umiejętnościami przekazywania wiedzy historycznej
Literatura
R. Zenderowski, Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, wyd. X, Warszawa 2018
U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
Oraz w zależności od tematu pracy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: