Polska i świat w XX wieku WNHS-HI-SemLDZ
Student po określeniu tematu swojej pracy licencjackiej podejmuje kwerendę archiwalną odnosząca się do tematu swojej pracy oraz zbieranie i analizę literatury przedmiotu i literaturę pomocniczą. W ramach seminarium: poszerza swoje wiadomości i umiejętności z zakresu warsztatu pracy historyka; zaznajamia się ogólnymi zasadami pisania pracy dyplomowej. Opracowuje bibliografię przedmiotową swojej pracy (archiwa, opracowania); przygotowuje i analizuje zasób bazy archiwalnej (źródłowej). Ramach zajęć jest także: omówienie metod wykorzystywanych w trakcie zbierania materiałów i ich opracowywania; analiza tematu i wybór zagadnienia do opracowania dyplomowego i wybór ostatecznej wersji tematyki pracy. Zatwierdzenie tematu pracy magisterskiej. Student przedstawia na seminarium plan swojej pracy licencjackiej. Na koniec semestru przedstawia pierwszy rozdział swojej pracy.
|
W cyklu 2025/26_Z:
W trakcie seminarium student przygotowuje pracę licencjacką. Tematyka przygotowywanych prac licencjackich dotyczy historii XX wieku. Pod opieką promotora dokonuje wyboru tematu swojej pracy. Po określeniu tematu, przeprowadza kwerendę archiwalną dotyczącą problematyki podjętej problematyki badawczej oraz zbiera i analizuje literaturę przedmiotu i literaturę pomocniczą. W ramach seminarium: poszerza swoje wiadomości i umiejętności z zakresu warsztatu pracy historyka; zaznajamia się ogólnymi zasadami pisania pracy dyplomowej. Opracowuje bibliografię przedmiotową swojej pracy (archiwa, opracowania); przygotowuje i analizuje zasób bazy archiwalnej (źródłowej). Ramach zajęć jest także: omówienie metod wykorzystywanych w trakcie zbierania materiałów i ich opracowywania; analiza tematu i wybór zagadnienia do opracowania dyplomowego i wybór ostatecznej wersji tematyki pracy. Zatwierdzenie tematu pracy magisterskiej. Student przedstawia na seminarium plan swojej pracy licencjackiej. Na koniec semestru przedstawia pierwszy rozdział swojej pracy. |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student/Studentka:
potrafi: zdobywać wiedzę, rozwijać umiejętności badawcze. Posiadł biegłość w wyszukiwania, oceniania selekcjonowania oraz analizowania badanych źródeł w zakresie wybranego tematu.
Posiada umiejętność przygotowania pracy licencjackiej w zakresie historii.
Rozumie swoją misję historyka w środowisku społecznym. Uczestniczy w wydarzeniach społecznych, historycznych. Posiadaną wiedzę potrafi wykorzystać w różnych środkach społecznego przekazu.
Literatura
K. Wójcik, Piszę akademicką pracę promocyjną, licencjacką, magisterską, doktorską Warszawa 2012
J. Majchrzak, T. Mendel, metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Poznań 2009.
R. Zenderowski, Technika prac magisterskich, Warszawa 2010
J. Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996
Uwagi
|
W cyklu 2025/26_Z:
Obecność na seminarium magisterskim obowiązkowa. Dopuszczalna jest jedna nieobecność |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: