Historia Polski i Europy w średniowieczu WNHS-HI-SemLBD
Treści merytoryczne:
Doskonalenie warsztatu badawczego pozwalającego na opracowywanie wybranych tematów licencjackich w zakresie historii średniowiecznej.
Metody oceny:
Student jest oceniany na podstawie postępów w opracowywaniu tematu pracy licencjackiej. Zaliczenie przedmiotu następuje na podstawie przyjętej przez promotora pracy licencjackiej.
Na zaliczenie pierwszego semestru seminarium licencjackiego wymagane jest przygotowanie przez studenta szczegółowego konspektu pracy i napisanie wstępnej wersji jednego z rozdziałów.
W cyklu 2021/22_L:
Student pod opieką promotora realizuje kolejne etapy pracy nad dysertacją licencjacką: |
W cyklu 2022/23_Z:
Student pod opieką promotora realizuje kolejne etapy pracy nad dysertacją licencjacką: |
W cyklu 2022/23_L:
Student pod opieką promotora realizuje kolejne etapy pracy nad dysertacją licencjacką: |
W cyklu 2023/24_Z:
Student pod opieką promotora realizuje kolejne etapy pracy nad dysertacją licencjacką: |
W cyklu 2023/24_L:
Student pod opieką promotora realizuje kolejne etapy pracy nad dysertacją licencjacką: |
W cyklu 2024/25_L:
Student pod opieką promotora realizuje kolejne etapy pracy nad dysertacją licencjacką: |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK-1(HI1_W01)
Student posiada wiedzę ogólną dotyczącą zasadniczych teorii, metod badawczych, zasad i pojęć z obszaru historii nowożytnej. Posiada podstawową wiedzę szczegółową z zakresu prowadzonych badań.
EK-2(HI1_W03)
Student wykazuje się znajomością metodyki pracy naukowej i metodologii historii na poziomie podstawowym.
Umiejętności:
EK-3(HI1_U01)
Student posiada umiejętność wprowadzanie do obiegu naukowego nabytej wiedzy, praktycznego wykorzystania metod badawczych -
właściwych dla nauk historycznych na poziomie podstawowym.
EK-4(KU03)
Student posiada umiejętność komunikowania się i konsultacji, także z
współpracownikami i ekspertami w swojej dziedzinie wiedzy.
EK-5(KU04)
Student posiada umiejętność zaplanowania i przeprowadzenia badań w zakresie nauk historycznych.
EK-6(KU09)
Student posiada umiejętność pracowania z literaturą w zakresie prowadzonych badań.
Kompetencje:
EK-7(KK01)
Student posiada kompetencje do podejmowania inicjatyw w określaniu obszarów badań w zakresie nauk historycznych.
EK-8(KK02)
Student posiada kompetencje do prowadzenia samodzielnej pracy naukowej w podstawowym zakresie.
Kryteria oceniania
Student oceniany jest na podstawie zaangażowania i wyników w pisaniu pracy dyplomowej.
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Uczestnicy są zobowiązani do przestrzegania zasad kultury osobistej i współżycia społecznego. W czasie zajęć nie wolno korzystać z telefonu, chyba że prowadzący wyznaczy zadanie do realizacji przy jego użyciu.
Literatura
Bibliografia Historii Polskiej
Kwartalnik Historyczny, Przegląd Historyczny, Acta Poloniae Historica.
Topolski J., Jak się piszę i rozumie historię. Tajemnice narracji historycznej, Poznań 2008
W cyklu 2022/23_L:
Bibliografia Historii Polskiej |
W cyklu 2023/24_Z:
J. Topolski, Jak się piszę i rozumie historię. Tajemnice narracji historycznej, Poznań 2008 |
W cyklu 2023/24_L:
Bibliografia Historii Polskiej Kwartalnik Historyczny, Przegląd Historyczny, Acta Poloniae Historica Wprowadzenie do metodologii historii, red. Ewa Domańska, Jan Pomorski, PWN 2022 |
W cyklu 2024/25_L:
J. Topolski, Jak się piszę i rozumie historię. Tajemnice narracji historycznej, Poznań 2008 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: