Historia XIX w.powszechna i Polski pod zaborami(1795-1914) WNHS-HI-SemLAB
Zajęcia mają na celu zdobycie przez studenta umiejętności koniecznych do zebrania informacji zw. z zadeklarowanym obszarem badawczym, analizy danych oraz sformułowania wniosków i weryfikacji hipotez badawczych. Student poznaje metodykę pracy licencjackiej i zyskuje umiejętność pisania pracy naukowej. Przygotowuje się do obrony pracy licencjackiej i egzaminu licencjackiego.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
Student powinien:
1. umieć samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności
badawcze (umieć samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować oraz uogólniać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł; samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego).
2. posiadać umiejętności przygotowania typowych prac pisemnych w
zakresie historii, zarówno na temat zagadnień ogólnych, jak i
szczegółowych (umieć samodzielnie przygotować pisemną pracę historyczną z pełnym aparatem naukowym).
3. mieć przekonanie o sensie, wartości i potrzebie realizacji misji
historyka w społeczeństwie. Jest gotowy do podejmowania wyzwań
zawodowych i społecznych.
4. uczestniczyć w życiu kulturalnym i społecznym, korzystając z różnych
mediów i uwzględniając ich zróżnicowane formy oraz wzbogacając je
specyfiką swego wykształcenia.
Opis ECTS:
aktywność studenta nakład pracy studenta w godz.
udział w zajęciach - 60
kwerendy biblioteczne i archiwalne - 90
samodzielna lektura 90
przygotowanie pracy licencjackiej 150
suma godzin 300
liczba ECTS 390 godz./25(30) = 14
Kryteria oceniania
Praca oceniana jest w skali ocen od 2 do 5 według kryterium zamieszczonego w Archiwum Prac Dyplomowych.
Literatura
R. Zenderowski, Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, wyd. X, Warszawa 2018
U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
Oraz w zależności od tematu pracy
W cyklu 2021/22_L:
Literatura uzależniona od tematu pracy. Jej zakres chronologiczny obejmuje szeroko rozumiany XiX w/ (1789-1914) oraz dzieje Polski pod zaborami (1795-1914). W drodze wyjątku (dwóch studentów pisze prace dot. wątków militarnych XX w.) zakres chronologiczny dotyczy II wojny światowej. |
W cyklu 2022/23_L:
Literatura uzależniona od tematu pracy. Jej zakres chronologiczny obejmuje szeroko rozumiany XiX w/ (1789-1914) oraz dzieje Polski pod zaborami (1795-1914). W drodze wyjątku (dwóch studentów pisze prace dot. wątków militarnych XX w.) zakres chronologiczny dotyczy II wojny światowej. |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Studenci 3 roku studiów I stopnia |
W cyklu 2021/22_L:
Studenci 3 roku studiów licencjackich |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: