Statystyka i demografia historyczna WNHS-HI-SDH
Wykład ma na celu zaprezentowanie zagadnień z zakresu statystyki i demografii historycznej konieczne w pracy historyka. Zajęcia pokażą, że jest to niezbędne narzędzie w badaniach historycznych i tylko po połączeniu wiedzy opisowej oraz danych statystycznych można zbudować rzetelnie obraz przeszłości.
W cyklu 2024/25_Z:
Wykład ma na celu zaprezentowanie zagadnień z zakresu statystyki i demografii historycznej konieczne w pracy historyka. Zajęcia pokażą, że jest to niezbędne narzędzie w badaniach historycznych i tylko po połączeniu wiedzy opisowej oraz danych statystycznych można zbudować rzetelnie obraz przeszłości. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
W cyklu 2023/24_Z: nie dotyczy | W cyklu 2021/22_Z: nie dotyczy | W cyklu 2020/21_Z: nie dotyczy | W cyklu 2022/23_Z: nie dotyczy | W cyklu 2024/25_Z: PO/H2 - obszar nauk humanistycznych - II stopień | W cyklu 2019/20_L: nie dotyczy |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Uczestnik kursu po jego zaliczeniu:
- zna podstawowe metody statystyczne;
- umie interpretować wyniki badań statystycznych;
- potrafi zaprojektować badanie statystyczne oparte na źródłach historycznych.
- posiada pogłębioną, uporządkowaną wiedzę o możliwościach interpretacji
faktów historycznych determinowanych różnym podłożem narodowym,
religijnym i kulturowym;
- posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o ogólnej diachronicznej
strukturze dziejów. Ma pogłębioną wiedzę o związkach historii z innymi
dziedzinami nauk humanistycznych i społecznych pozwalającą na
integrowanie perspektyw właściwych dla różnych dyscyplin naukowych;
- zna i rozumie zaawansowane metody analizy i interpretacji źródła
historycznego, właściwe dla wybranych tradycji, teorii oraz szkół
badawczych w zakresie historii;
- ma szczegółową, prowadzącą do specjalizacji, znajomość faktografii
historii powszechnej i historii Polski w poszczególnych epokach.
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny w sesji.
Literatura
M. Kopczyński, Podstawy statystyki. Podręcznik dla humanistów, Warszawa 2005.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: