Statystyka i demografia historyczna WNHS-HI-SDH
Program obejmuje w ciągu semestru 30 godzin zajęć. Celem dydaktycznym jest wprowadzenie do stosowania i rozumienia podstawowych metod statystycznych używanych w analizie zbiorowości oraz w demografii historycznej. Po za tym pragnę przekonać uczestników, że statystyka jest ważnym narzędziem w warsztacie historyka, pozwalającym wykryć prawidłowości gołym okiem niewidoczne, bądź fałszywie oceniane.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Uczestnik kursu po jego zaliczeniu:
- zna podstawowe metody statystyczne;
- umie interpretować wyniki badań statystycznych;
- potrafi zaprojektować badanie statystyczne oparte na źródłach historycznych.
Kryteria oceniania
Ocena na podstawie testu wyboru złożonego z 11 pytan zamkniętych. Poziom minimalny na zaliczenie 60% poprawnych odpowiedzi.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: