Historia ustroju administracyjnego (XI-XX wiek) WNHS-HI-HUAdm
W trakcie zajęć z historii ustroju administracyjnego studenci powinni przyswoić sobie wiedzę na temat terminologii z zakresu administracji, procesu tworzenia administracji (ze szczególnym uwzględnieniem ziem polskich) oraz najważniejszych instytucji nowoczesnej administracji.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
W cyklu 2021/22_L: nie dotyczy | W cyklu 2022/23_L: nie dotyczy | W cyklu 2024/25_L: nie dotyczy | W cyklu 2023/24_L: nie dotyczy | W cyklu 2020/21_L: PO/H2 - obszar nauk humanistycznych - II stopień |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: Opis ECTS
Aktywność studenta i nakład pracy studenta w godz.:
1) Uczestnictwo w wykładzie 30 h
2) Lektura i przygotowanie się do egzaminu 30 h
Konsultacje na temat zagadnień poruszanych na zajęciach odbywają się na dyżurze (raz w tygodniu jedna godzina).
Suma godzin - 60 = 2 ECTS | W cyklu 2022/23_L: Opis ECTS
Aktywność studenta i nakład pracy studenta w godz.:
1) Uczestnictwo w wykładzie 30 godz.
2) Lektura i przygotowanie się do egzaminu 25 godz.
3) Konsultacje indywidualne 5 godz.
Suma godzin - 60 = 2 ECTS | W cyklu 2023/24_L: Opis ECTS
Aktywność studenta i nakład pracy studenta w godz.:
1) Uczestnictwo w wykładzie 30 godz.
2) Lektura i przygotowanie się do egzaminu 25 godz.
3) Konsultacje indywidualne 5 godz.
Suma godzin - 60 = 2 ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia
I. Wiedza - Student powinien umieć:
1) wyjaśnić istotę pojęć dotyczących najistotniejszych aktów prawnych i instytucji funkcjonujących w Polsce od XI do XX w.
2) opisać i wyjaśnić najważniejsze fakty dotyczące struktur administracyjnych Polski od XI do XX w.
II. Umiejętności - Student powinien umieć: uzasadnić znaczenie faktów z zakresu polskiego ustroju uznawanych przez siebie za najistotniejsze (zarówno pozytywnych, jak i negatywnych) przez wskazanie ich miejsca w procesie historyczno-kulturowym dotyczącym dziejów
ojczystych i powszechnych.
III. Kompetencje społeczne - Student ma świadomość odpowiedzialności za kształtowanie obrazu polskiej przeszłości zgodnego z ustaleniami współczesnej historiografii.
Kryteria oceniania
Efekt kształcenia W01 - student powinien mieć pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o miejscu i znaczeniu historii administracji wśród innych nauk odnoszących się do administracji i ustroju (na ocenę 2: student nie zna; na ocenę 3: ma podstawową wiedzę; na ocenę 4: ma dobrą znajomość; na ocenę 5: bardzo dobrze zna miejsce i znaczenie historii administracji wśród innych nauk odnoszących się do administracji i ustroju)
Efekt kształcenia W02 - student powinien znać na poziomie rozszerzonym fachową terminologię z zakresu administracji (na ocenę 2: student nie zna; na ocenę 3: ma podstawową wiedzę; na ocenę 4: ma dobrą znajomość; na ocenę 5: bardzo dobrze zna fachową terminologię z zakresu administracji)
Efekt kształcenia W09 - student powinien znać i rozumieć zaawansowane metody analizy i interpretacji źródła historycznego, właściwe dla wybranych tradycji, teorii oraz szkół badawczych w zakresie historii ustroju i administracji (na ocenę 2: student nie zna; na ocenę 3: ma podstawową wiedzę; na ocenę 4: ma dobrą znajomość; na ocenę 5: bardzo dobrze zna i rozumie zaawansowane metody analizy i interpretacji źródła historycznego, właściwe dla wybranych tradycji, teorii oraz szkół badawczych w zakresie historii ustroju i administracji)
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: