Ćwiczenia terenowe - Warszawa WNHS-HI-CwTerWar
Zajęcia stanowią praktyczną weryfikację umiejętności wykorzystania zdobytej w trakcie zajęć wiedzy. Celem ćwiczeń terenowych po Warszawie jest zapoznanie studentów z najważniejszymi zabytkami oraz obiektami muzealnymi znajdującymi się w stolicy. Uczestnicy ćwiczeń terenowych poznają historię oraz najważniejsze i najcenniejsze obiekty muzealne, a także zabytki architektoniczne Warszawy. W trakcie ćwiczeń studenci poznają różne placówki muzealne oraz edukacyjne wraz ze specyfiką ich działalności i sposobem udostępniania zbiorów.
W cyklu 2024/25_Z:
Celem zajęć jest bezpośrednie zapoznanie studentów z instytucjami edukującymi w dyscyplinie historia i/lub prowadzącymi badania historyczne. Ponadto - z miejscami oraz przestrzeniami na terenie Warszawy, z którymi związane są istotne konteksty zbiorowej pamięci. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: Punkty 2 ECTS:
1. Udział w zajęciach - 30 godz.
2. Opracowanie referatów - 30 godz. | W cyklu 2024/25_Z: 2 ECTS (1 pkt – udział w zajęciach 30 godz., 1 pkt – przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w zajęciach 30 godz.) | W cyklu 2022/23_Z: Punkty 2 ECTS:
1. Udział w zajęciach - 30 godz.
2. Opracowanie referatów - 30 godz. |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
HI1_U11 - Potrafi być przewodnikiem po wybranych obiektach historycznych
HI1_U12 - Potrafi właściwie oceniać nabytą wiedzę i umiejętności praktyczne oraz dostosować je do wymogów rynku pracy.
HI1_K06 - Uczestniczy w życiu kulturalnym i społecznym, korzystając z różnych mediów i uwzględniając ich zróżnicowane formy oraz wzbogacając je specyfiką swego wykształcenia.
Ponadto student:
EK 1: student zna najważniejsze wydarzenia polityczne, religijne i społeczne, które miały wpływ na rozwój Warszawy i jej zabytków na przestrzeni wieków.
EK 2: student zna i posługuje się faktami historycznymi w odniesieniu do omawianych (zwiedzanych) w trakcie zajęć obiektów muzealnych oraz architektonicznych Warszawy.
EK 3: student potrafi posługiwać się właściwą terminologią z zakresu historii w trakcie prezentacji oraz dyskusji nad wybranymi obiektami historycznymi Warszawy.
EK 4: student posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie na temat wybranego obiektu historycznego, a także umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym oraz poprawnie opracować informacje na temat zwiedzanego obiektu.
EK 5: student umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności korzystając z różnych mediów.
Punkty 2 ECTS:
1. Udział w zajęciach - 30 godz.
2. Przygotowanie do zajęć oraz napisanie sprawozdania z przebiegu ćwiczeń - 30 godz.
Kryteria oceniania
Warunki dla osiągnięcia określonej oceny:
na ocenę 3 (dst.):
EK 1: student w stopniu podstawowym zna najważniejsze wydarzenia polityczne, religijne i społeczne, które miały wpływ na rozwój Warszawy i jej zabytków na przestrzeni wieków.
EK 2: student w stopniu podstawowym zna i posługuje się faktami historycznymi w odniesieniu do omawianych (zwiedzanych) w trakcie zajęć obiektów muzealnych oraz architektonicznych Warszawy.
EK 3: student w stopniu podstawowym potrafi posługiwać się właściwą terminologią z zakresu historii w trakcie prezentacji oraz dyskusji nad wybranymi obiektami historycznymi Warszawy.
EK 4: student w stopniu podstawowym posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie na temat wybranego obiektu historycznego, a także umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym oraz poprawnie opracować informacje na temat zwiedzanego obiektu.
EK 5: student w stopniu podstawowym umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności korzystając z różnych mediów.
na ocenę 4 (db.):
EK 1: student w stopniu dobrym zna najważniejsze wydarzenia polityczne, religijne i społeczne, które miały wpływ na rozwój Warszawy i jej zabytków na przestrzeni wieków.
EK 2: student w stopniu dobrym zna i posługuje się faktami historycznymi w odniesieniu do omawianych (zwiedzanych) w trakcie zajęć obiektów muzealnych oraz architektonicznych Warszawy.
EK 3: student w stopniu dobrym potrafi posługiwać się właściwą terminologią z zakresu historii w trakcie prezentacji oraz dyskusji nad wybranymi obiektami historycznymi Warszawy.
EK 4: student posiada w stopniu dobrym umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie na temat wybranego obiektu historycznego, a także umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym oraz poprawnie opracować informacje na temat zwiedzanego obiektu.
EK 5: student w stopniu dobrym umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności korzystając z różnych mediów.
na ocenę 5 (bdb.):
EK 1: student w stopniu bardzo dobrym zna najważniejsze wydarzenia polityczne, religijne i społeczne, które miały wpływ na rozwój Warszawy i jej zabytków na przestrzeni wieków.
EK 2: student w stopniu bardzo dobrym zna i posługuje się faktami historycznymi w odniesieniu do omawianych (zwiedzanych) w trakcie zajęć obiektów muzealnych oraz architektonicznych Warszawy.
EK 3: student w stopniu bardzo dobrym potrafi posługiwać się właściwą terminologią z zakresu historii w trakcie prezentacji oraz dyskusji nad wybranymi obiektami historycznymi Warszawy.
EK 4: student w stopniu bardzo dobrym posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie na temat wybranego obiektu historycznego, a także umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym oraz poprawnie opracować informacje na temat zwiedzanego obiektu.
EK 5: student w stopniu bardzo dobrym umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności korzystając z różnych mediów.
Literatura
Literatura:
1. Czapelski M., Gmachy Sejmu i Senatu, Warszawa 2014
2. Drozdowski M. M., Zahorski A., Historia Warszawy, Warszawa 2004
3. Gomulicki J. W., O starej i nowej Warszawie, Warszawa 1952
4. Janowski A., Warszawa, Warszawa 1986
5. Kurowski F. K., Pamiątki miasta Warszawy, t. 1-3, Warszawa 1949
6. Rottermund A., Zamek Królewski w Warszawie, Warszawa 2008
7. Szmit-Zawierucha D., Ludzie i pejzaże Warszawy, Warszawa 2005
8. Warszawskie mateczniki dziedzictwa i tradycji, red. K. Mórawski, A. Stawarza, Warszawa 2004..
9. Żaryn S., W służbie zabytków Warszawy, Warszawa 2002
W cyklu 2022/23_Z:
Literatura: 1. Czapelski M., Gmachy Sejmu i Senatu, Warszawa 2014 2. Drozdowski M. M., Zahorski A., Historia Warszawy, Warszawa 2004 3. Gomulicki J. W., O starej i nowej Warszawie, Warszawa 1952 4. Janowski A., Warszawa, Warszawa 1986 5. Kurowski F. K., Pamiątki miasta Warszawy, t. 1-3, Warszawa 1949 6. Rottermund A., Zamek Królewski w Warszawie, Warszawa 2008 7. Szmit-Zawierucha D., Ludzie i pejzaże Warszawy, Warszawa 2005 8. Warszawskie mateczniki dziedzictwa i tradycji, red. K. Mórawski, A. Stawarza, Warszawa 2004.. 9. Żaryn S., W służbie zabytków Warszawy, Warszawa 2002 |
W cyklu 2023/24_Z:
Literatura: 1. Czapelski M., Gmachy Sejmu i Senatu, Warszawa 2014 2. Drozdowski M. M., Zahorski A., Historia Warszawy, Warszawa 2004 3. Gomulicki J. W., O starej i nowej Warszawie, Warszawa 1952 4. Janowski A., Warszawa, Warszawa 1986 5. Kurowski F. K., Pamiątki miasta Warszawy, t. 1-3, Warszawa 1949 6. Rottermund A., Zamek Królewski w Warszawie, Warszawa 2008 7. Szmit-Zawierucha D., Ludzie i pejzaże Warszawy, Warszawa 2005 8. Warszawskie mateczniki dziedzictwa i tradycji, red. K. Mórawski, A. Stawarza, Warszawa 2004.. 9. Żaryn S., W służbie zabytków Warszawy, Warszawa 2002 |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Podstawowa znajomość historii Polski. |
W cyklu 2022/23_Z:
Podstawowa znajomość historii Polski. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: