Archiwoznawstwo WNHS-HI-A
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z dziejami oraz organizacją archiwów polskich i europejskich, a także historią i zawartością ich zasobów.
|
W cyklu 2023/24_L:
Poznanie historii i organizacji archiwów |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: pk. 3
Udział w wykładzie: 30 godz.:; przygotowanie do kolokwium: 25 godz. interwencje 20 godz. Konsultacje: 5 godz. | W cyklu 2022/23_L: pk. 3
Udział w wykładzie: 30 godz.:; przygotowanie do kolokwium: 25 godz. interwencje 20 godz. Konsultacje: 5 godz. | W cyklu 2024/25_L: Udział w zajęciach: 30 h
Przygotowanie prezentacji: 10 h
Przygotowanie do kolokwium: 30 h
Liczba ECTS: 75 h/25 = 3 ECTS | W cyklu 2023/24_L: pk. 3
Udział w wykładzie: 30 godz.:; przygotowanie do kolokwium: 25 godz. interwencje 20 godz. Konsultacje: 5 godz. |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
W1: Wymienia archiwa i zasoby kluczowe dla różnych kierunków badań historycznych
W2: Klasyfikuje archiwa według kryteriów odpowiadających różnym elementom warsztatu naukowego historyka
U1: Planuje i organizuje swoje prace związane z przygotowaniem prezentacji dotyczącej zadanego tematu
K1: Wykazuje kreatywność w rozstrzyganiu dylematów związanych z rolą archiwów w społeczeństwie
K2: Zachowuje krytycyzm w wyrażaniu opinii na temat roli archiwów w rozwoju społeczeństwa i państwa
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą student:
- Wymienia wszystkie archiwa i zasoby kluczowe dla różnych kierunków badań historycznych (W1)
- Klasyfikuje archiwa według kryteriów odpowiadających różnym elementom warsztatu naukowego historyka w stopniu bardzo dobrym (W2)
- Planuje i organizuje swoje prace związane z przygotowaniem prezentacji dotyczącej zadanego tematu w stopniu bardzo dobrym(U1)
- Wykazuje w stopniu bardzo dobrym kreatywność w rozstrzyganiu dylematów związanych z rolą archiwów w społeczeństwie (K1)
- Zachowuje krytycyzm w wyrażaniu wszystkich opinii na temat roli archiwów w rozwoju społeczeństwa i państwa (K2)
Na ocenę dobrą student:
- Wymienia większość archiwów i zasobów kluczowych dla różnych kierunków badań historycznych (W1)
- Klasyfikuje archiwa według kryteriów odpowiadających różnym elementom warsztatu naukowego historyka w stopniu dobrym (W2)
- Planuje i organizuje swoje prace związane z przygotowaniem prezentacji dotyczącej zadanego tematu w stopniu dobrym(U1)
- Wykazuje w stopniu dobrym kreatywność w rozstrzyganiu dylematów związanych z rolą archiwów w społeczeństwie (K1)
- Zachowuje krytycyzm w wyrażaniu większości opinii na temat roli archiwów w rozwoju społeczeństwa i państwa (K2)
Na ocenę dostateczną student:
- Wymienia niewielką część archiwów i zasobów kluczowych dla różnych kierunków badań historycznych (W1)
- Klasyfikuje archiwa według kryteriów odpowiadających różnym elementom warsztatu naukowego historyka w stopniu dostatecznym (W2)
- Planuje i organizuje swoje prace związane z przygotowaniem prezentacji dotyczącej zadanego tematu w stopniu dostatecznym (U1)
- Wykazuje w stopniu dostatecznym kreatywność w rozstrzyganiu dylematów związanych z rolą archiwów w społeczeństwie (K1)
- Zachowuje krytycyzm w wyrażaniu niektórych opinii na temat roli archiwów w rozwoju społeczeństwa i państwa (K2)
Uwagi
|
W cyklu 2023/24_L:
Zaliczenie ustne na ocenę w obecności studenta. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: