Historia nowożytna powszechna, Polski i Kościoła WNHS-HI-2SemJD
W trakcie seminarium przypomniana zostanie metodyka pisania prac naukowych. Studenci dokonują wyboru tematów prac, sformułują tytuły i ułożą plany przyszłych prac magisterskich. Zaprezentowane zostaną przez uczestników wyniki własnej kwerendy źródłowej i bibliograficznej. Seminarium ma także pogłębić umiejętność pisania pracy naukowej z wykorzystaniem nowożytnych tekstów źródłowych.
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student potrafi rozpoznać istotne opracowania i źródła do wybranego tematu pracy; Student powinien pogłębić znajomość wiedzy o epoce, która ma mu pozwolić na pogłębioną interpretację i ocenę faktów
Umiejętności:
Student potrafi krytycznie oceniać ustalenia badawcze dotyczące epoki i uzasadniać własne opinie. Student potrafi prowadzić krytykę wewnętrzną źródeł i je analizować oraz ustalać w oparciu o nie fakty i je interpretować.
Kompetencje społeczne:
Student powinien być w stanie podejmować dyskusję na tematy dotyczące ocen wydarzeń z epoki wczesnonowożytnej oraz ich uwarunkowań.
Uczestnictwo w zajęciach - semestr zimowy 30
Uczestnictwo w zajęciach - semestr letni 30
Wstępne rozpoznanie stanu opracowania interesujących studenta zagadnień w celu ustalenia tematu pracy, opracowanie bibliografii 30
Przygotowanie lektur wzbogacających wiedzę o epoce, które będą przedmiotem dyskusji w czasie zajęć 60
Przygotowanie się do prowadzonych w czasie zajęć przez studentów interpretacji źródeł właściwych dla epoki 60
Zapoznanie się z podstawową literaturą niezbędną każdemu indywidualnie do opracowania tematu pracy magisterskiej 30
Suma godzin za oba semestry 240
Liczba ECTS za oba semestry 8
Kryteria oceniania
Student powinien uczestniczyć w zajęciach. Dopuszczalna jest nieobecność na dwóch seminariach. Systematycznie prezentowane są zredagowane fragmenty prac magisterskich.
Literatura
U. Augustyniak, Historia Polski 1572-1795, Warszawa 2008.
B. Kumor, Historia Kościoła, t. V-VI, Lublin 2003-2004.
K. Mikulski, J. Wijaczka, Historia powszechna wiek XVI-XVIII, Warszawa 2012.
W cyklu 2021/22_Z:
Bielecki J.E., Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993. |
W cyklu 2021/22_L:
Bielecki J.E., Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993. |
W cyklu 2022/23_Z:
Bielecki J.E., Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993. |
W cyklu 2022/23_L:
Bielecki J.E., Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993. |
W cyklu 2023/24_L:
Bielecki J.E., Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993. |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Znajomość historii Polski w okresie nowożytnym. |
W cyklu 2021/22_L:
Znajomość historii Polski w okresie nowożytnym. |
W cyklu 2022/23_Z:
Znajomość historii Polski w okresie nowożytnym. |
W cyklu 2022/23_L:
Znajomość historii Polski w okresie nowożytnym. |
W cyklu 2023/24_L:
Znajomość historii Polski w okresie nowożytnym. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: