Historia nowożytna powszechna, Polski i Kościoła WNHS-HI-2SemJD
W trakcie seminarium przypomniana zostanie metodyka pisania prac naukowych. Studenci dokonują wyboru tematów prac, sformułują tytuły i ułożą plany przyszłych prac magisterskich. Zaprezentowane zostaną przez uczestników wyniki własnej kwerendy źródłowej i bibliograficznej. Seminarium ma także pogłębić umiejętność pisania pracy naukowej z wykorzystaniem nowożytnych tekstów źródłowych.
|
W cyklu 2025/26_Z:
W trakcie seminarium student pozna metodykę pisania prac naukowych oraz metody badawcze dla wybranej przez siebie epoki. Pod opieką promotora studenci dokonają wyboru tematów prac magisterskich. Następnie przeprowadzą kwerendę, podczas której wyszukają potrzebną do napisania pracy magisterskiej literaturę przedmiotu oraz źródła archiwalne i drukowane. W dalszej kolejności pod opieką promotora sformułują temat pracy magisterskiej oraz |
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2025/26_L: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: | W cyklu 2025/26_Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student potrafi rozpoznać istotne opracowania i źródła do wybranego tematu pracy; Student powinien pogłębić znajomość wiedzy o epoce, która ma mu pozwolić na pogłębioną interpretację i ocenę faktów
Umiejętności:
Student potrafi krytycznie oceniać ustalenia badawcze dotyczące epoki i uzasadniać własne opinie. Student potrafi prowadzić krytykę wewnętrzną źródeł i je analizować oraz ustalać w oparciu o nie fakty i je interpretować.
Kompetencje społeczne:
Student powinien być w stanie podejmować dyskusję na tematy dotyczące ocen wydarzeń z epoki wczesnonowożytnej oraz ich uwarunkowań.
Uczestnictwo w zajęciach - semestr zimowy 30
Uczestnictwo w zajęciach - semestr letni 30
Wstępne rozpoznanie stanu opracowania interesujących studenta zagadnień w celu ustalenia tematu pracy, opracowanie bibliografii 30
Przygotowanie lektur wzbogacających wiedzę o epoce, które będą przedmiotem dyskusji w czasie zajęć 60
Przygotowanie się do prowadzonych w czasie zajęć przez studentów interpretacji źródeł właściwych dla epoki 60
Zapoznanie się z podstawową literaturą niezbędną każdemu indywidualnie do opracowania tematu pracy magisterskiej 30
Suma godzin za oba semestry 240
Liczba ECTS za oba semestry 8
Kryteria oceniania
Student powinien uczestniczyć w zajęciach. Dopuszczalna jest nieobecność na dwóch seminariach. Systematycznie prezentowane są zredagowane fragmenty prac magisterskich.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
K. Mikulski, J. Wijaczka, Historia powszechna wiek XVI-XVIII, Warszawa 2012.
Literatura uzupełniająca:
U. Augustyniak, Historia Polski 1572-1795, Warszawa 2008.
B. Kumor, Historia Kościoła, t. V-VI, Lublin 2003-2004.
|
W cyklu 2023/24_L:
Bielecki J.E., Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993. |
W cyklu 2025/26_Z:
Guzewicz W., ABC pisania prac licencjackich i magisterskich, Olsztyn-Ełk 2010. |
Uwagi
|
W cyklu 2023/24_L:
Znajomość historii Polski w okresie nowożytnym. |
W cyklu 2025/26_Z:
1. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. W trakcie semestru uznawana jest jedna nieobecność. Każda następna nieobecność |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: