Biurokracja WNHS-EZD-B
Tematyka:
1. Idealny model biurokracji Maxa Webera.
2. Zasady zarządzania Henry’ego Fayola.
3. Bezosobowość w organizacji biurokratycznej.
4. Dokumentowanie - narzędzie kontroli i przewagi.
5. Archiwum jako zasób organizacji.
6. Biurokratyzm - istota czy patologia biurokracji?
7. Błędy w procesie formalizowania – „nadmiar praw psuje republikę”.
8. Rola kultury narodowej dla jakości biurokracji: urzędnicy.
9. Modele reform biurokratycznych państw europejskich.
10. Biurokracja jako narzędzie i jako władca: e-governance.
11. Outsourcing i reengineering jako metody osiągani ekonomii w organizacji.
12. Wpływ nowych technologii zarządzania informacją na organizacje biurokratyczne.
13. Bezosobowość czy bezduszność biurokracji elektronicznej.
14. Dostęp do informacji publicznej: administracja, archiwa, społeczeństwo obywatelskie.
15. Upolitycznienie biurokracji – patologia czy panaceum?
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 zna terminologię badań nad biurokracją
W2 ma wiedzę z zakresu nauk o dokumencie i archiwum jako elementów urzędu
W3 zna i rozumie zasady biurokratycznego administrowania
W4 zna rolę narzędzi elektronicznych w biurokracji
W5 zna najnowsze kierunki badań nad dokumentem i rolą zasobów informacji w biurokratycznym zarządzaniu
Kryteria oceniania
Wykład oceniany jest na podstawie frekwencji.
Dyskusja oceniana jest na podstawie udziału i zaangażowania.
Ocena końcowa opiera się na frekwencji (2,0 – 4,0) oraz ilościowym (4,5) i jakościowym (5,0) udziale w dyskusji.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: