Rządy komunistyczne w Polsce WNHS-AZD-SemMDZ
Celem seminarium jest poprzez udział w zajęciach napisanie pracy dyplomowej i jej obrona na zakończenie drugiego roku studiów II stopnia. Na początku student podejmuję kwestię dotyczącą wyboru problematyki naukowej, o której chce napisać pracę magisterską. Poszerza swoje wiadomości i umiejętności z zakresu warsztatu pracy historyka –archiwisty. Przygotowanie pracy pod względem formalnym. Następny etat to sformułowanie tematu pracy magisterskiej. W kolejnym student przeprowadza kwerendę archiwalną i odejmuje oraz literatury na badany temat (kwerenda bibliograficzna i źródłowa). Po zapoznaniu się i analizie zebranych materiałów podejmuje opracowanie konstrukcji pracy magisterskiej – planu pracy. W oparciu o zebrany materiał archiwalny i literaturę przedmiotu przystępuje do pisania poszczególnych części swojej pracy magisterskiej. Na zajęciach seminaryjnych przedstawia poszczególne jej części. Jeśli są niezadowalające, zostaną polecone poprawki. Korekta pracy na kolejnych etapach jej powstawania. Dopiero gdy praca spełnia wymogi stawiane pracom magisterskim zgodnie z ustawą o szkolnictwie wyższym zostanie przyjęta przez promotora i dopuszczona do recenzji, a następnie do obrony na egzaminie magisterskim
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0) praca jest napisana wzorcowo pod względem merytorycznym, językowym i graficzny. Student wykazał się w niej znakomitą wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami naukowymi; dobry plus (+db; 4,5): napisana i przedstawiona do obrony praca zawiera nieznaczne niedociągnięcia pod względem merytorycznym, językowym i graficznym. Wyróżniająca wiedza, umiejętności, kompetencje; dobry (db; 4,0): praca jest napisana pod względem merytorycznym, językowym i graficzny na dobrym poziomie. Student wykazał się w niej dobrą wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami naukowymi; dobra wiedza, umiejętności, kompetencje; dostateczny plus (+dst; 3,5): praca jest napisano na poziomie zadowalającym, również wiedza, umiejętności, kompetencje są na tym poziomie
i społeczne, ale ze sporymi niedociągnięciami; dostateczny (dst; 3,0): praca jest napisano na poziomie wystarczającym (zadowalającym), również wiedza, umiejętności, kompetencje są na tym poziomie; niedostateczny (ndst; 2,0): praca nie spełnia kryteriów sprawianym pracom magisterskim.
Literatura
K. Wójcik, Piszę akademicką pracę promocyjną, licencjacką, magisterską, doktorską Warszawa 2012
J. Majchrzak, T. Mendel, metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Poznań 2009.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: