Historia najnowsza Polski - ćwiczenia WNHS-AZD-HNajPolcw
Zajęcia obejmują analizę wybranych źródeł dla historii najnowszej Polski w latach 1918-1989, dotyczących m.in. wojny polsko-bolszewickiej, mniejszości narodowych w II RP, Polskiego Państwa Podziemnego, tzw. "polskich miesięcy" (1956, 1968, 1970, 1976, 1980 i 1981).
W cyklu 2021/22_L:
Zajęcia obejmują analizę wybranych źródeł dla historii najnowszej Polski w latach 1918-1989, dotyczących m.in. wojny polsko-bolszewickiej, mniejszości narodowych w II RP, Polskiego Państwa Podziemnego, tzw. "polskich miesięcy" (1956, 1968, 1970, 1976, 1980 i 1981). |
W cyklu 2022/23_L:
Zajęcia obejmują analizę wybranych źródeł dla historii najnowszej Polski w latach 1918-1989, dotyczących m.in. wojny polsko-bolszewickiej, mniejszości narodowych w II RP, Polskiego Państwa Podziemnego, tzw. "polskich miesięcy" (1956, 1968, 1970, 1976, 1980 i 1981). |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: Opis ECTS: aktywność studenta nakład pracy studenta w godz.
udział w zajęciach - 30
samodzielna lektura 60
suma godzin 90
liczba ECTS 90 godz./30 = 3 | W cyklu 2022/23_L: Opis ECTS: aktywność studenta nakład pracy studenta w godz.
udział w zajęciach - 30
samodzielna lektura 60
suma godzin 90
liczba ECTS 90 godz./30 = 3 | W cyklu 2023/24_L: Opis ECTS: aktywność studenta nakład pracy studenta w godz.
udział w zajęciach - 30
samodzielna lektura 60
suma godzin 90
liczba ECTS 90 godz./30 = 3 |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia
Student powinien:
1. umieć wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować oraz uogólniać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów
2. umieć posługiwać się krytyką zewnętrzną i wewnętrzną źródeł historycznych. Potrafi rozpoznać różne rodzaje wytworów kultury właściwych dla historii z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania, społecznego oraz miejsca w procesie historycznokulturowym.
3. posiadać umiejętności merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów, oraz formułowania wniosków.
Po zakończeniu zajęć student na dobrym poziomie opisuje i wyjaśnia procesy dziejowe z historii najnowszej. Posiada umiejętność analizowania wydarzeń z przeszłości i wyprowadza z nich prawidłowe wnioski. Dzięki posiadanej wiedzy historycznej potrafi aktywnie uczestniczyć w dyskusjach dotyczących wydarzeń z przeszłości.
Opis ECTS:aktywność studenta nakład pracy studenta w godz.
udział w zajęciach - 30
samodzielna lektura 60
suma godzin 90
liczba ECTS 90 godz./30 = 3
Kryteria oceniania
doprecyzowanie na poziomie poszczególnych grup ćwiczeniowych
Uwagi
W cyklu 2022/23_L:
Do wykładu wymagana jest znajomość podstawowych faktów z historii Polski. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: