Ćwiczenia terenowe w archiwach, bibliotekach oraz instytucjach zajmujących się ochroną i zarządzaniem dokumentacją WNHS-AZD-CTArch
W ramach ćwiczeń terenowych studenci będą mieli możliwość zapoznać się z zasobem bibliotecznym oraz archiwalnym najważniejszych instytucji w kraju. W trakcie zwiedzania wybranych instytucji bibliotecznych oraz archiwalnych studenci poznają ich historię, zasób, zasady działania i organizacji, a także zasady udostępniania zbiorów. W trakcie ćwiczeń studenci będę mieli możliwość praktycznego wykorzystani zdobytej na zajęciach wiedzy.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
AZD1_U01 - Potrafi zastosować podstawową terminologię z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją w wypowiedzi ustnej
AZD1_U12 - Potrafi porozumiewać się ze z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, multimedialnych, ze specjalistami z nauk humanistycznych
AZD1_U13 - Posiada umiejętność przygotowywania typowych prac pisemnych w języku polskim z wykorzystaniem podstawowych pojęć z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją
AZD1_U20 - Potrafi planować i organizować swoją pracę z wykorzystaniem wiedzy zdobytej w trakcie studiów oraz w formie samokształcenia się
AZD1_K02 - Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne
role.
Ponadto student:
EK 1: student zna najważniejsze wydarzenia polityczne, a także przemiany społeczno-kulturowe, które miały wpływ na historię oraz zasób zwiedzanych obiektów.
EK 2: student zna i posługuje się fachową terminologią z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją w trakcie prezentacji oraz dyskusji nad wybranymi instytucjami.
EK 3: student posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie na temat wybranego obiektu, a także umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym oraz poprawnie wyszukać i opracować informacje na temat historii i zasobu wybranej biblioteki lub archiwum.
EK 4: student potrafi kierować, współdziałać oraz pracować w zespole
Punkty 2,5 ECTS:
1. Udział w zajęciach - 30 godz.
2. Przygotowanie do zajęć oraz napisanie sprawozdania z przebiegu ćwiczeń - 30 godz.
Konsultacje na temat zagadnień poruszanych na zajęciach odbywają się na dyżurze (raz w tygodniu jedna godzina).
Kryteria oceniania
Warunki dla osiągnięcia określonej oceny:
na ocenę 2 (ndst.):
EK 1: student nie zna najważniejszych wydarzeń politycznych, a także przemian społeczno-kulturowych, które miały wpływ na historię oraz zasób zwiedzanych obiektów.
EK 2: student nie zna i nie potrafi posługiwać się fachową terminologią z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją w trakcie prezentacji oraz dyskusji nad wybranymi instytucjami.
EK 3: student nie posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie na temat wybranego obiektu, a także nie umie przygotować tekstu naukowego z aparatem badawczym oraz poprawnie wyszukać i opracować informacje na temat historii i zasobu wybranej biblioteki lub archiwum.
EK 4: student nie potrafi kierować, współdziałać oraz pracować w zespole
na ocenę 3 (dst.):
EK 1: student w stopniu podstawowym zna najważniejsze wydarzenia polityczne, a także przemiany społeczno-kulturowe, które miały wpływ na historię oraz zasób zwiedzanych obiektów.
EK 2: student w stopniu podstawowym zna i posługuje się fachową terminologią z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją w trakcie prezentacji oraz dyskusji nad wybranymi instytucjami.
EK 3: student w stopniu podstawowym posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie na temat wybranego obiektu, a także umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym oraz w miarę poprawnie wyszukać i opracować informacje na temat historii i zasobu wybranej biblioteki lub archiwum.
EK 4: student w stopniu podstawowym potrafi kierować, współdziałać oraz pracować w zespole
na ocenę 4 (db.):
EK 1: student zna w stopniu dobrym najważniejsze wydarzenia polityczne, a także przemiany społeczno-kulturowe, które miały wpływ na historię oraz zasób zwiedzanych obiektów.
EK 2: student w stopniu dobrym zna i posługuje się fachową terminologią z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją w trakcie prezentacji oraz dyskusji nad wybranymi instytucjami.
EK 3: student w stopniu dobrym posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie na temat wybranego obiektu, a także umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym oraz poprawnie wyszukać i opracować informacje na temat historii i zasobu wybranej biblioteki lub archiwum.
EK 4: student w stopniu dobrym potrafi kierować, współdziałać oraz pracować w zespole
na ocenę 5 (bdb.):
EK 1: student w stopniu bardzo dobrym zna najważniejsze wydarzenia polityczne, a także przemiany społeczno-kulturowe, które miały wpływ na historię oraz zasób zwiedzanych obiektów.
EK 2: student w stopniu bardzo dobrym zna i posługuje się fachową terminologią z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją w trakcie prezentacji oraz dyskusji nad wybranymi instytucjami.
EK 3: student w stopniu bardzo dobrym posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie na temat wybranego obiektu, a także umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym oraz poprawnie wyszukać i opracować informacje na temat historii i zasobu wybranej biblioteki lub archiwum.
EK 4: student w stopniu bardzo dobrym potrafi kierować, współdziałać oraz pracować w zespole
Literatura
Studenci dobierają literaturę, na podstawie której przygotowują się do dyskusji na temat zwiedzanych obiektów:
Literatura:
1. Encyklopedia wiedzy o książce, red. A. Birkenmajer, B. Kocowski, J. Trzynadlowski, Wrocław 1971.
2. Lorentz S., Przewodnik po muzeach i zbiorach w Polsce, Warszawa 1982.
3. Rękopisy w zbiorach kościelnych, oprac. T. Makowski, Warszawa 2014.
4. Zbiory rękopisów w bibliotekach i muzeach w Polsce, oprc. D. Kamolowa, Warszawa 1988.
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Znajomość podstawowych pojęć z zakresu archiwistyki. |
W cyklu 2022/23_L:
Znajomość podstawowych pojęć z zakresu archiwistyki. |
W cyklu 2023/24_L:
Znajomość podstawowych pojęć z zakresu archiwistyki. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: