DO WYB. Archeologia podwodna i ochrona podwodnego dziedzictwa kulturowego WNHS-AR-AP
Wykład ma na celu przybliżyć studentom zbiór zagadnień związanych z szeroko rozumianą ochroną podwodnego dziedzictwa kulturowego. Poruszane tematy będą dotyczyć aspektów prawnych odnoszących się do podwodnego dziedzictwa kulturowego, zarówno na obszarze Polski, jak i na świecie, metodyki prowadzenia archeologicznych badań podwodnych, jak i technik płetwonurkowania.
W cyklu 2022/23_L:
Wykład ma na celu przybliżyć studentom zbiór zagadnień związanych z szeroko rozumianą ochroną podwodnego dziedzictwa kulturowego. Poruszane tematy będą dotyczyć aspektów prawnych odnoszących się do podwodnego dziedzictwa kulturowego, zarówno na obszarze Polski, jak i na świecie, metodyki prowadzenia archeologicznych badań podwodnych, jak i technik płetwonurkowania. |
W cyklu 2023/24_L:
Wykład ma na celu przybliżyć studentom zbiór zagadnień związanych z szeroko rozumianą ochroną podwodnego dziedzictwa kulturowego. Poruszane tematy będą dotyczyć aspektów prawnych odnoszących się do podwodnego dziedzictwa kulturowego, zarówno na obszarze Polski, jak i na świecie, metodyki prowadzenia archeologicznych badań podwodnych, jak i technik płetwonurkowania. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: Nakład pracy studenta za zajęcia został wyliczony na 2 ECTS:
- 1 ECTS - udział w zajęciach (bezpośrednia praca z nauczycielem),
- 1 ECTS - przygotowanie się do egzaminów z treści poruszanych na zajęciach (praca własna). | W cyklu 2023/24_L: Nakład pracy studenta za zajęcia został wyliczony na 2 ECTS:
- 1 ECTS - udział w zajęciach (bezpośrednia praca z nauczycielem),
- 1 ECTS - przygotowanie się do egzaminów z treści poruszanych na zajęciach (praca własna). | W cyklu 2024/25_L: Nakład pracy studenta za zajęcia został wyliczony na 2 ECTS:
- 30 h - udział w zajęciach (bezpośrednia praca z nauczycielem),
- 10 h - przygotowanie się do egzaminów z treści poruszanych na zajęciach (praca własna),
- 20 h - czytanie wskazanej literatury (praca własna). |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
W1 - student opisuje powiązania archeologii z innymi dziedzinami nauki - np. elementy prawa i fizyki - co pozwala na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych (AR2_W05),
W2 - student wymienia terenowe metody pozyskiwania źródeł archeologicznych, zarówno w toku prowadzenia nieinwazyjnych archeologicznych badań podwodnych, jaki i badań wykopaliskowych, a także opisuje sposoby dokumentowania oraz planowania takich badań (AR2_W15),
K03 - student określa priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania związanego z badaniami lub zarządzaniem podwodnym dziedzictwem kulturowym (AR2_K03).
Kryteria oceniania
Warunki dla osiągnięcia określonej oceny:
Efekt W1, W2:
- na ocenę 3 (dst) student wymienia i opisuje główne zagadnienia z zakresu archeologii podwodnej i ochrony podwodnego dziedzictwa kulturowego,
- na ocenę 4 (db) student wymienia i opisuje główne zagadnienia z zakresu archeologii podwodnej i ochrony podwodnego dziedzictwa kulturowego, a także formułuje opinie i dyskutuje na zadany temat,
- na ocenę 5 (bdb) student wymienia i opisuje główne zagadnienia z zakresu archeologii podwodnej i ochrony podwodnego dziedzictwa kulturowego oraz swobodnie porusza się w wyżej wymienionych sferach.
Efekt K1:
- na ocenę 3 (dst) student, z niewielką pomocą, określa priorytety niezbędne do wykonania powierzonego mu zadania z zakresu archeologii podwodnej i ochrony podwodnego dziedzictwa kulturowego,
- na ocenę 4 (db) student samodzielnie określa priorytety niezbędne do wykonania powierzonego mu zadania z zakresu archeologii podwodnej i ochrony podwodnego dziedzictwa kulturowego,
- na ocenę 5 (bdb) student samodzielnie określa priorytety niezbędne do wykonania powierzonego mu zadania z zakresu archeologii podwodnej i ochrony podwodnego dziedzictwa kulturowego, a także potrafi zaplanować działania innych osób w tym zadaniu.
W zakresie W1, W2 - kolokwium zawierające test i pytania otwarte,
W zakresie K1 - kolokwium zawierające test i pytania otwarte, w tym dotyczące planowania działań w zakresie archeologii podwodnej i ochrony podwodnego dziedzictwa kulturowego.
Literatura
W cyklu 2022/23_L:
1) Gadecki Bartłomiej. 2014. Ochrona podwodnego dziedzictwa kultury. Aspekty prawnokarne i kryminologiczne. Warszawa |
W cyklu 2023/24_L:
1) Gadecki Bartłomiej. 2014. Ochrona podwodnego dziedzictwa kultury. Aspekty prawnokarne i kryminologiczne. Warszawa |
Uwagi
W cyklu 2022/23_L:
Brak |
W cyklu 2023/24_L:
Brak |
W cyklu 2024/25_L:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: