DO WYB. Archeologia podwodna i ochrona podwodnego dziedzictwa kulturowego WNHS-AR-AP
Wykład ma na celu przybliżyć studentom zbiór zagadnień związanych z szeroko rozumianą ochroną podwodnego dziedzictwa kulturowego. Poruszane tematy będą dotyczyć aspektów prawnych odnoszących się do podwodnego dziedzictwa kulturowego, zarówno na obszarze Polski, jak i na świecie, metodyki prowadzenia archeologicznych badań podwodnych, jak i technik płetwonurkowania.
Udział w wykładach: 30 godz.
Przygotowanie do zaliczania: 30 godz.
Suma godzin: 60 godz. = 2 ECTS
W cyklu 2022/23_L:
Wykład ma na celu przybliżyć studentom zbiór zagadnień związanych z szeroko rozumianą ochroną podwodnego dziedzictwa kulturowego. Poruszane tematy będą dotyczyć aspektów prawnych odnoszących się do podwodnego dziedzictwa kulturowego, zarówno na obszarze Polski, jak i na świecie, metodyki prowadzenia archeologicznych badań podwodnych, jak i technik płetwonurkowania. |
W cyklu 2023/24_L:
Wykład ma na celu przybliżyć studentom zbiór zagadnień związanych z szeroko rozumianą ochroną podwodnego dziedzictwa kulturowego. Poruszane tematy będą dotyczyć aspektów prawnych odnoszących się do podwodnego dziedzictwa kulturowego, zarówno na obszarze Polski, jak i na świecie, metodyki prowadzenia archeologicznych badań podwodnych, jak i technik płetwonurkowania. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
Ma podstawową wiedzę o powiązaniach archeologii z innymi dziedzinami nauki; ma podstawową wiedzę na temat terenowych metod pozyskiwania źródeł archeologicznych i ich dokumentowania
UMIEJĘTNOŚCI:
Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów
KOMPETENCJE:
Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role; potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania
Aktywność studenta/ nakład pracy w godzinach:
Udział w wykładach: 30 godz.
Przygotowanie do zaliczania: 30 godz.
Suma godzin: 60 godz. = 2 ECTS
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia: 1. aktywny udział w zajęciach (możliwe dwie nieobecności, trzecia - nawet usprawiedliwiona, wymaga dodatkowej kartkówki lub pracy pisemnej) 2. pozytywne oceny z dwóch egzaminów, które odbędą się na zakończenie każdego z bloków (aspekty prawne ochrony podwodnego dziedzictwa kultury i metodyka badań podwodnych).
na ocenę 2 (ndst) student nie ma podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie ochrony podwodnego dziedzictwa kultury i archeologii podwodnej
na ocenę 3 (dst) student ma podstawową wiedzę, umiejętności i kompetencje w wyżej opisanym zakresie
na ocenę 4 (db) ma określoną wiedzę, umiejętności i kompetencje w wyżej opisanym zakresie i poprawnie porusza się po zagadnieniach z zakresu ochrony podwodnego dziedzictwa kultury i archeologii podwodnej oraz potrafi formułować opinie i dyskutować na zadany temat
na ocenę 5 (bdb) student swobodnie porusza się w wyżej wymienionych sferach.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1) Gadecki Bartłomiej. 2014. Ochrona podwodnego dziedzictwa kultury. Aspekty prawnokarne i kryminologiczne. Warszawa
2) Bowens Amanda (red.). 2009. Underwater Archaeology: The NAS Guide to Principles and Practice. Malden
3) Ruppe Carol, Barstad Jane (red.). 2002. International Handbook of Underwater Archaeology. Nowy Jork
4) Maarleveld Thjis, Guerin Ulrike, Egger Barbara (red.). 2013. Manual for Activities directed at Underwater Cultural Heritage. Paryż
Uwagi
W cyklu 2022/23_L:
Brak |
W cyklu 2023/24_L:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: