Archeologia i historia wczesnośredniowiecznej Polski WNHS-AR-AHWP
Ćwiczenia:
Ćwiczenia stanowią uzupełnienie wykładu o tym samym tytule. Zajęcia mają na celu szczegółowe omówienie wybranych aspektów z zakresu archeologii i historii wczesnośredniowiecznej Polski.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: 2 pkt ECTS:
- 30 godz. - Udział w zajęciach
- 30 godz. - przygotowanie prezentacji i pracy pisemnej
Suma godzin: 60 godz. = 2 ECTS | W cyklu 2024/25_Z: 2 pkt ECTS:
- 30 godz. - Udział w zajęciach
- 30 godz. - przygotowanie prezentacji i pracy pisemnej
Suma godzin: 60 godz. = 2 ECTS | W cyklu 2025/26_Z: 2 pkt ECTS:
- 30 godz. - Udział w zajęciach
- 30 godz. - przygotowanie prezentacji i pracy pisemnej
Suma godzin: 60 godz. = 2 ECTS | W cyklu 2022/23_Z: 2 pkt ECTS:
1 - 15 godz. udział w ćwiczeniach; 15 godz. przygotowywanie się do ćwiczeń, samodzielne przygotowywanie prezentacji
1 - 25 godz. przygotowanie pracy pisemnej |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Ćwiczenia:
AR1_U01 - Streszcza w formie prezentacji zagadnienia związane z archeologią wczesnośredniowiecznej Polski
AR1_U07 - Wyprowadza wnioski na podstawie twierdzeń innych badaczy w zakresie wczesnośredniowiecznej Polski
AR1_K01 - Definiuje zagadnienia związane z archeologią i historią wczesnośredniowiecznej Polski
Kryteria oceniania
Ćwiczenia:
Warunki zaliczenia:
1. aktywny udział w zajęciach (możliwe maksymalnie 3 nieobecności) dalsza nieobecność musi zostać odrobiona w formie wskazanej przez prowadzącego. Brak nieobecności stanowi dodatkowe pół oceny do oceny końcowej.
2. przygotowanie prezentacji na zajęciach (ok. 30 min) i pracy pisemnej na zaliczenie.
Efekt AR1_U01:
• na ocenę bardzo dobrą – student potrafi samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną przedstawiając swój pogląd na dany temat, potrafi podawać argumenty za i przeciw, potrafi bronić swoich tez podczas dyskusji;
• na ocenę dobrą – student potrafi samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną przedstawiając swój pogląd na dany temat, potrafi podawać argumenty za i przeciw;
• na ocenę dostateczną – student potrafi samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną przedstawiając swój pogląd na dany temat.
Efekt AR1_U07:
• na ocenę bardzo dobrą – student posiada zaawansowaną umiejętność przygotowania pracy pisemnej temat archeologii i historii wczesnośredniowiecznej Polski, wykorzystując wiedzę teoretyczną oraz zgromadzone i wytworzone źródła, bez problemów porusza się w literaturze źródłowej, potrafi bezbłędnie sporządzić przypisy i bibliografię;
• na ocenę dobrą – student posiada pogłębioną umiejętność przygotowania pracy pisemnej na temat archeologii i historii wczesnośredniowiecznej Polski, wykorzystując wiedzę teoretyczną oraz zgromadzone i wytworzone źródła, potrafi prawidłowo przygotować aparat naukowy;
• na ocenę dostateczną – student posiada podstawową umiejętność przygotowania pracy pisemnej na temat archeologii i historii wczesnośredniowiecznej Polski; potrafi w ograniczony sposób przygotować aparat naukowy
Efekt AR1_K01:
• na ocenę bardzo dobrą - student posiada pełną wiedzę na temat archeologii i historii wczesnośredniowiecznej Polski
• na ocenę bardzo dobrą - student posiada pogłębioną wiedzę temat archeologii i historii wczesnośredniowiecznej Polski
• na ocenę dostateczną - student posiada podstawową wiedzę temat archeologii i historii wczesnośredniowiecznej Polski
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: