Archeologia i historia wczesnośredniowiecznej Europy Północnej WNHS-AR-AHWEP
Celem wykładu jest uzyskanie wiedzy o różnych aspektach działań społeczności zamieszkujących Europę Północną we wczesnym średniowieczu na podstawie świadectw archeologicznych i źródeł historycznych.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: Aktywność studenta: Nakład pracy studenta w godz.:
Udział w wykładzie: 30
Konsultacje: 5
Czytanie literatury przedmiotu: 25
Przygotowanie do udziału w egzaminie: 15
SUMA GODZIN: 75 = 3 ECTS
| W cyklu 2023/24_L: Aktywność studenta: Nakład pracy studenta w godz.:
Udział w wykładzie: 30
Konsultacje: 5
Czytanie literatury przedmiotu: 25
Przygotowanie do udziału w egzaminie: 15
SUMA GODZIN: 75 = 3 ECTS
| W cyklu 2024/25_L: Nakład pracy studenta w godz.:
Udział w wykładzie: 30
Konsultacje: 5
Czytanie literatury przedmiotu: 25
Przygotowanie do udziału w egzaminie: 15
SUMA GODZIN: 75 = 3 ECTS
w tym w kontakcie bezpośrednim z nauczycielem akademickim 35 godz. (1 ECTS)
| W cyklu 2025/26_L: Nakład pracy studenta w godz.:
Udział w wykładzie: 30
Konsultacje: 5
Czytanie literatury przedmiotu: 25
Przygotowanie do udziału w egzaminie: 15
SUMA GODZIN: 75 = 3 ECTS
w tym w kontakcie bezpośrednim z nauczycielem akademickim 35 godz. (1 ECTS)
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
AR1_W02 - Zna i rozumie podstawową terminologię oraz ma uporządkowaną podstawową wiedzę z zakresu historii i historii sztuki w odniesieniu do Europy Północnej we wczesnym średniowieczu
AR1_W03 - Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu archeologii Europy Północnej we wczesnym średniowieczu
AR1_W04 - Ma podstawową wiedzę o powiązaniach archeologii z innymi dziedzinami nauki
Kryteria oceniania
1. Obecność na zajęciach. Dopuszczalne są trzy nieusprawiedliwione nieobecności. W wypadku przekroczenia dopuszczalnego limitu, student zobowiązany jest dostarczyć krótką pracę pisemną. Brak nieobecności stanowi dodatkowy plus do oceny końcowej.
2. Egzamin końcowy w formie pisemnej (pytania otwarte)
Efekt AR1_W02
• na ocenę bardzo dobrą – student definiuje wszystkie pojęcia oraz opisuje wydarzenia z zakresu historii i historii sztuki w odniesieniu do Europy Północnej we wczesnym średniowieczu;
• na ocenę dobrą – student definiuje większość pojęć oraz opisuje wydarzenia z zakresu historii i historii sztuki w odniesieniu do Europy Północnej we wczesnym średniowieczu;
• na ocenę dostateczną – student definiuje niektóre pojęcia oraz opisuje wydarzenia z zakresu historii i historii sztuki w odniesieniu do Europy Północnej we wczesnym średniowieczu
Efekt AR1_W03
• na ocenę bardzo dobrą – student definiuje wszystkie pojęcia i najważniejsze zabytki z zakresu archeologii Europy Północnej;
• na ocenę dobrą – student definiuje większość pojęć i najważniejsze zabytki z zakresu archeologii Europy Północnej;
• na ocenę dostateczną – student definiuje niektóre pojęcia i najważniejsze zabytki z zakresu archeologii Europy Północnej;
Efekt AR1_W04
• na ocenę bardzo dobrą – student wykazuje pełną wiedzę na temat interdyscyplinarności badań okresu wikińskiego, podając przykłady krytyki źródeł;
• na ocenę dobrą – student wykazuje pogłębioną wiedzę na temat interdyscyplinarności badań okresu wikińskiego;
• na ocenę dostateczną – student wykazuje podstawową wiedzę na temat interdyscyplinarności badań okresu wikińskiego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: