Etyka zawodu pielęgniarki WMCM-PG-EZP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
W cyklu 2024/25_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2024/25_Z: 1 pkt ECTS.
Praca w bezpośrednim kontakcie z nayczycielem: wykłady: 20 godzin
Praca własna: czytanie literatury, powtarzanie nabytej wiedzy i utrwalanie umiejętności ; 10 godzin
Łacznie: 30 godzin
| W cyklu 2022/23_Z: 1 pkt ECTS Zajęcia obejmują udział w wykładach i 10 godzin pracy własnej polegającej na utrwaleniu wiadomości przekazanych w trakcie wykładów i z literatury uzupełniającej. | W cyklu 2025/26_Z: Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Kontakt z prowadzącym bezpośredni - 1,2 ECTS
bezpośredni udział w zajęciach 35 godzin
udział w zaliczeniach poza zajęciami 1 godzina
praca własna studenta - 0,8 ECTS
praca własna studenta pod kierunkiem nauczyciela akademickiego 10 godzin
przygotowanie do zaliczenia 10 godzin
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2025/26_Z: |
Efekty kształcenia
Student:
charakteryzuje przedmiot etyki ogólnej i zawodowej pielęgniarki
(W1, W2, W3, S1, S2)
objaśnia istotę podejmowania decyzji etycznych i zasady rozwiązywania dylematów moralnych w pracy pielęgniarki
(W1, W2, W6, S1, S3)
objaśnia problematykę etyki normatywnej, w tym wartości, powinności i sprawności moralnych istotnych w pracy pielęgniarki
(W1, W2, S2, S4)
rozróżnia i rozpoznaje odrębności kulturowe i religijne oraz wynikające z nich potrzeby pacjentów, ich rodzin lub opiekunów oraz zasady interwencji pielęgniarskich zgodnych z etyką zawodową
(W5, S1)
Interpretuje Kodeks etyki dla pielęgniarek Międzynarodowej Rady Pielęgniarek (International Council of Nurses, ICN) i Kodeks etyki zawodowej pielęgniarki i położnej Rzeczypospolitej Polskiej
(W4, S4)
rozwiązuje dylematy etyczne i moralne występujące w praktyce zawodowej pielęgniarki (W6, S3)
rozpoznaje potrzeby pacjentów, ich rodzin lub opiekunów w zakresie odrębności kulturowych i religijnych oraz podejmować interwencje zgodnie z zasadami etyki zawodowej pielęgniarki
(W5, W6, S1, S3)
kieruje się dobrem pacjenta, poszanowaniem godności i autonomii osób powierzonych opiece, okazuje zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych oraz empatię w relacji z pacjentem i jego rodziną i opiekunem (W6, S1, S3)
przestrzega praw pacjenta i zasad humanizmu (W2, W4)
postępuje zgodnie z zasadami etyki, w tym przestrzega wartości i powinności moralnych w opiece nad pacjentem (W2)
jest świadomy ponoszenia odpowiedzialności za wykonywane czynności zawodowe (W7, S2)
jest chętny do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu (W2, S2)
przewiduje i uwzględniania czynniki wpływające na reakcje własne i pacjenta (W5, S1, S3)
jest zdolny do dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych (W2, S2, S3)
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: