Badania naukowe w pielęgniarstwie WMCM-PG-BNwP-1
Zapoznanie studentów z podstawami prowadzania badań naukowych: problem badawczy, cele, zasady, metody, techniki badawcze. Przygotowanie pielęgniarki do samodzielnej analizy, oceny i interpretacji otrzymanych danych empirycznych z zastosowaniem różnych metod i technik statystycznych. Zapoznanie z podstawami prowadzenia badań naukowych w pielęgniarstwie. Zapoznanie z metodologią pisania pracy naukowej oraz z zasadami korzystania z różnych pracy naukowych i literatury fachowej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie:
CMP_D.W38 przedmiot, cel, obszar badań naukowych i paradygmaty pielęgniarstwa; P6S_WK
CMP_D.W39 metody i techniki prowadzenia badań naukowych; P6S_WK
CMP_D.W40 zasady etyki w prowadzeniu badań naukowych i podstawowe regulacje prawne z zakresu prawa autorskiego i prawa ochrony własności intelektualnej. P6S_WK
Umiejętności: absolwent potrafi:
CMP_D.U31krytycznie analizować publikowane wyniki badań naukowych; P6S_UO
CMP_D.U32 przeprowadzać badanie jakościowe, posługując się narzędziami badawczymi. P6S_UW
Kryteria oceniania
Na ocenę ndst (2) - student nie posiadał wiedzy, umiejętności oraz kompetencji zawartych w minimalnym zakresie 50%.
Na ocenę dst (3)/ dst+ (3+) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 51%-70%.
Na ocenę db (4)/ db+ (4+) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 71%-90%.
Na ocenę bdb (5) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 91%-100%.
Obecność na wykładzie jest obowiązkowa.
Ocena formująca z toku wykładu będzie wynikała z zaangażowania studenta w zajęcia i poziomu przygotowania prezentacji tematycznej.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Jędrychowski J.: Zasady planowania i prowadzenia badań naukowych
w medycynie. Kraków 2004.
2. Halewicz W. Etyczne i prawne granice badań naukowych Wyd.
UNIVERSITAS, Kraków 2009.
2. Lenartowicz H., Kózka M.: Metodologia badań naukowych w pielęgniarstwie.
PZWL, Warszawa 2010.
3. Poznańska S.: Przewodnik etyczny w pielęgniarskich badaniach naukowych.
Wyd. OVO, Warszawa 1998.
4. Siwiński W., Tauber R.D.: Metodologia badań naukowych. Warszawa 2006.
Literatura pomocnicza:
1. Majchrowska A. (red), : Wybrane elementy socjologii, Podręcznik dla studentów i absolwentów wydziałów pielęgniarstwa i nauk o zdrowiu akademii medycznych, Wyd. Czelej, Lublin 2003.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: