Badanie fizykalne WMCM-PG-BAF
Celem zajęć jest przygotowanie studenta do wykonania oceny stanu zdrowia pacjenta na podstawie badania podmiotowego i przedmiotowego.
Na przedmiot składa się 20 godzin dydaktycznych wykładów, które mają na celu zapoznanie studenta z podstawami przeprowadzania badania podmiotowego i przedmiotowego oraz technikami oceny układów i narządów człowieka.
Ćwiczenia w wymiarze 30 godzin dydaktycznych mają na celu zdobycie praktycznych umiejętności przeprowadzenia badania fizykalnego.
Samokształcenie w wymiarze 10 godzin dydaktycznych ma na celu samodzielne opracowanie tematu z zakresu przeprowadzenia badania fizykalnego pacjenta z uwzględnieniem różnic kulturowych.
W cyklu 2021/22_Z:
Celem zajęć jest przygotowanie studenta do wykonania oceny stanu zdrowia pacjenta na podstawie badania podmiotowego i przedmiotowego. |
W cyklu 2022/23_Z:
Celem zajęć jest przygotowanie studenta do wykonania oceny stanu zdrowia pacjenta na podstawie badania podmiotowego i przedmiotowego. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
CMP_C.W32.
CMP_C.W33.
CMP_C.W34.
CMP_C.W35.
CMP_C.U43.
CMP_C.U44.
CMP_C.U45.
CMP_C.U46.
CMP_C.U47.
Kryteria oceniania
Warunki uzyskania zaliczenia przedmiotu:
Obecność na zajęciach (obecność na zajęciach jest obowiązkowa).
Zaliczenie ćwiczeń (zaliczenie z oceną na podstawie pracy w warunkach symulowanych, realizacja zleconego zadania, obserwacja, samoocena); aktywność na ćwiczeniach
Pozytywna ocena pracy samokształceniowej – wykonanie zleconego zadania.
Egzamin z oceną – test jednokrotnego wyboru;
• Czas trwania zaliczenia 30 minut
• Liczba pytań testowych zamkniętych (jednokrotnego wyboru) – 30
• Kryterium uzyskania oceny pozytywnej jest udzielenie poprawnych odpowiedzi na 60% pytań zaliczeniowych
• Punktacja – za każde pytanie 1 punkt max: 30 pkt min: 16 pkt
- ≤15 pkt niedostateczny (2,0)
- 16 -18 pkt dostateczny (3,0)
- 19- 21 pkt dość dobry (3,5)
- 22 - 24 pkt dobry (4,0)
- 25 - 27 pkt ponad dobry (4,5)
- 28 - 30 pkt bardzo dobry (5,0)
Literatura
1. Dyk D.: Badanie fizykalne w pielęgniarstwie, PZWL 2010
2. Baranowska A., Chadzopulu A.: badanie fizykalne w praktyce pielęgniarek i położnych, Czelej 2008
3. Kózka M., Płaszewska-Żywko L.: Procedury Pielęgniarskie, PZWL, Warszawa 2014
4. Klimaszewska K., Baranowska A., Krajewska Kułak E.: Podstawowe czynności medyczne i pielęgnacyjne, PZWL, Warszawa, 2017
5. Ślusarska B., Zarzycka D., Majda A.: Umiejętności pielęgniarskie - katalog checklist, PZWL 2017
6. Ślusarska B., Zarzycka D.: Podstawy pielęgniarstwa tom 2 - wybrane umiejętności i procedury opieki pielęgniarskiej, PZWL 2017
7. Dacre J., Kopełman P.(red), Badanie kliniczne, PZWL, Warszawa 2004, 8. Bates B., Bickley L ., Hoekelman R(red), Wywiad i badanie fizykalne. Springer. PWN Warszawa 1997,
W cyklu 2021/22_Z:
1. Dyk D.: Badanie fizykalne w pielęgniarstwie, PZWL 2010 |
W cyklu 2022/23_Z:
1. Dyk D.: Badanie fizykalne w pielęgniarstwie, PZWL 2010 |
W cyklu 2024/25_Z:
1. Dyk D.: Badanie fizykalne w pielęgniarstwie, PZWL 2010 |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: