Elementy profesjonalizmu WMCM-LE-EP-5
Przedmiot dotyczy wybranych zagadnień związanych z funkcjonowaniem w danej organizacji, kształtowaniem kompetencji zarządczych, w tym umiejętności przywódczych. W ramach kursu zostaną przedstawione podstawowe teorie zarządzania (szkoła klasyczna, behawioralna, systemowa) oraz metody kształtowania samoświadomości. By skutecznie zarządzać zespołem, trzeba najpierw poznać samego siebie. Następnie studenci zapoznają się z zasadami efektywnej komunikacji (metody NVC oraz Insight), a także procesem decyzyjnym w organizacji.
|
W cyklu 2024/25_L:
Przedmiot dotyczy wybranych zagadnień związanych z funkcjonowaniem w danej organizacji, kształtowaniem kompetencji zarządczych, w tym umiejętności przywódczych. W ramach kursu zostaną przedstawione podstawowe teorie zarządzania (szkoła klasyczna, behawioralna, systemowa) oraz metody kształtowania samoświadomości. By skutecznie zarządzać zespołem, trzeba najpierw poznać samego siebie. Następnie studenci zapoznają się z zasadami efektywnej komunikacji (metody NVC oraz Insight), a także procesem decyzyjnym w organizacji. |
W cyklu 2025/26_L:
Przedmiot dotyczy wybranych zagadnień związanych z funkcjonowaniem w danej organizacji, kształtowaniem kompetencji zarządczych, w tym umiejętności przywódczych. W ramach kursu zostaną przedstawione podstawowe teorie zarządzania (szkoła klasyczna, behawioralna, systemowa) oraz metody kształtowania samoświadomości. By skutecznie zarządzać zespołem, trzeba najpierw poznać samego siebie. Następnie studenci zapoznają się z zasadami efektywnej komunikacji (metody NVC oraz Insight), a także procesem decyzyjnym w organizacji. |
E-Learning
W cyklu 2025/26_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2025/26_L: 20h i 1 ECTS
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału prowadzącego (20 godzin)
Rodzaj aktywności Liczba godzin
Dyskusja grupowa 5 h
Prezentacje studentów 5 h
Analiza kazusów 5 h
Debata 5 h
Łącznie 20 h
2. Nakład pracy samodzielnej studenta (5 godzin)
Rodzaj aktywności Liczba godzin
Przygotowanie do dyskusji (analiza, refleksja) 2 h
Analiza kazusów – przygotowanie wstępnych rozwiązań 2 h
Przygotowanie argumentów do debaty 1 h
Łącznie 5 h
3. Suma nakładu pracy studenta
Kategorie Liczba godzin
Z udziałem prowadzącego 20 h
Samodzielna praca studenta 5 h
Łącznie 25 h = 1 ECTS
| W cyklu 2024/25_L: 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału prowadzącego (20 godzin)
Rodzaj aktywności Liczba godzin
Dyskusja grupowa 5 h
Prezentacje studentów 5 h
Analiza kazusów 5 h
Debata 5 h
Łącznie 20 h
2. Nakład pracy samodzielnej studenta (5 godzin)
Rodzaj aktywności Liczba godzin
Przygotowanie do dyskusji (analiza, refleksja) 2 h
Analiza kazusów – przygotowanie wstępnych rozwiązań 2 h
Przygotowanie argumentów do debaty 1 h
Łącznie 5 h
3. Suma nakładu pracy studenta
Kategorie Liczba godzin
Z udziałem prowadzącego 20 h
Samodzielna praca studenta 5 h
Łącznie 25 h = 1 ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2025/26_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2024/25_L: |
Efekty kształcenia
zna podstawowe definicje dotyczące zarządzania
odróżnia szkoły zarządzania
wie jak przebiega proces komunikacji
potrafi nazywać swoje uczucia i zarządzać samym sobą
potrafi komunikować się w zespole, wykorzystując różne metody
umie świadomie podejmować decyzje i wdrażać je w życie
ma kompetencje do pracy w organizacjach w ramach różnych zespołów, wykorzystując wiedzę i umiejętności nabyte podczas seminarium
Kryteria oceniania
obecność na zajęciach (dopuszczalna jedna nieobecność, w przypadku kolejnej - konieczność kontaktu z prowadzącym i ustalenia warunków nadrobienia materiału oraz zaliczenia)
dodatkowo premiowana aktywność na zajęciach
zaliczenie końcowe przeprowadzane w formie ustnej w oparciu o zagadnienia przesłane przez prowadzącego przed terminem zaliczenia.
Literatura
J. Fazlagić, Innowacyjne zarządzanie wiedzą, Warszawa 2014
V. Frankl, Człowiek w poszukiwaniu sensu, Warszawa 2011
R. W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa 2018 i wcześniejsze
M. J. Hatch, Teoria organizacji, Warszawa 2002 i następne
I. Loyola, Ćwiczenia duchowe, różne wydania
C. Lowney, Heroiczne przywództwo, Kraków 2019
S. Peyton, Towarzyszę sobie z życzliwością. Podręcznik, Warszawa 2022
M.B. Rosenberg, Porozumienie bez przemocy, Warszawa 2025 i wcześniejsze
B. Shatalebia, M.H. Yarmohammadian, Procedia Social and Behavioral Sciences. Value based leadership paradigm, 15, 3703–3707, 2011
R. Solecki, M. Rusin, Terapia sensem, Kraków 2024
https://www.projektgamma.pl/rozwiazania-dla-firm/licencjonowane-narzedzia-gamma/insights-discovery/
|
W cyklu 2024/25_L:
J. Fazlagić, Innowacyjne zarządzanie wiedzą, Warszawa 2014 |
W cyklu 2025/26_L:
J. Fazlagić, Innowacyjne zarządzanie wiedzą, Warszawa 2014 |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: