Elementy profesjonalizmu WMCM-LE-EP-4
Przedmiot dotyczy wybranych zagadnień związanych z funkcjonowaniem w danej organizacji, w tym przede wszystkim kształtowaniem kompetencji komunikacyjnych. W ramach kursu zostaną przedstawione podstawowe metody kształtowania samoświadomości. By skutecznie zarządzać zespołem, trzeba najpierw poznać samego siebie. Następnie studenci zapoznają się z zasadami efektywnej komunikacji (metody NVC oraz Insight), a także procesem decyzyjnym w organizacji.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wie jak przebiega proces komunikacji
potrafi nazywać swoje uczucia i zarządzać samym sobą
potrafi komunikować się w zespole, wykorzystując różne metody
umie świadomie podejmować decyzje i wdrażać je w życie
ma kompetencje do pracy w organizacjach w ramach różnych zespołów, wykorzystując wiedzę i umiejętności nabyte podczas seminarium
działa w organizacjach w ramach różnych zespołów, wykorzystując wiedzę i umiejętności nabyte podczas seminarium
Kryteria oceniania
Zaliczenie końcowe przeprowadzane w formie ustnej w oparciu o zagadnienia przesłane przez prowadzącego przed terminem zaliczenia.
Student otrzymuje dwa pytania sprawdzające znajomość materiału oraz umiejętność jego interpretacji i zastosowania.
Każde pytanie oceniane jest punktowo; maksymalna liczba punktów do zdobycia: 120 pkt (co odpowiada 100%).
Warunkiem zaliczenia egzaminu jest uzyskanie minimum 60% punktów, czyli 72 pkt.
Skala ocen
Procent uzyskanych punktów Liczba punktów Ocena
> 93% ≥ 111 pkt bardzo dobra (5.0)
85–92% 102–110 pkt dobra plus (4.5)
77–84% 92–101 pkt dobra (4.0)
69–76% 82–91 pkt dostateczna plus (3.5)
60–68% 72–81 pkt dostateczna (3.0)
< 60% < 72 pkt niedostateczna (2.0) — brak zaliczenia
Zasady oceniania odpowiedzi ustnych
Ocenie podlega:
Poprawność merytoryczna odpowiedzi
Umiejętność wyjaśnienia zjawisk, pojęć i zależności
Precyzja i przejrzystość wypowiedzi
Umiejętność wykorzystania przykładów
Stopień opanowania całości materiału
Każde z dwóch pytań oceniane jest według powyższych kryteriów i przeliczane na punkty.
Dodatkowo premiowana aktywność na zajęciach: max 30 pkt
Literatura
J. Fazlagić, Innowacyjne zarządzanie wiedzą, Warszawa 2014
V. Frankl, Człowiek w poszukiwaniu sensu, Warszawa 2011
R. W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa 2018 i wcześniejsze
I. Loyola, Ćwiczenia duchowe, różne wydania
C. Lowney, Heroiczne przywództwo, Kraków 2019
S. Peyton, Towarzyszę sobie z życzliwością. Podręcznik, Warszawa 2022
M.B. Rosenberg, Porozumienie bez przemocy, Warszawa 2025 i wcześniejsze
B. Shatalebia, M.H. Yarmohammadian, Procedia Social and Behavioral Sciences. Value based leadership paradigm, 15, 3703–3707, 2011
R. Solecki, M. Rusin, Terapia sensem, Kraków 2024
https://www.projektgamma.pl/rozwiazania-dla-firm/licencjonowane-narzedzia-gamma/insights-discovery/
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: