Analiza matematyczna II WM-MA-Z-AM2
Wykład jest kontynuacją wykładu Analiza matematyczna I. Celem wykładu jest zapoznanie studenta z metodami badania zbieżności szeregów nieskończonych (liczbowych i funkcyjnych) oraz z technikami całkowania prostszych typów funkcji. W dalszym ciągu poruszane są problemy związane z całkowaniem i różniczkowaniem szeregów funkcyjnych oraz zagadnienia zbieżności całek niewłaściwych. Na koniec prezentowane są elementy analizy funkcji wielu zmiennych, w szczególności metody obliczania ekstremów funkcji wielu zmiennych.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_L: E-Learning | W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Dla wykładu:
W1. Rozumie znaczenie matematyki w innych dziedzinach nauki.
W2. Używa formalizmu matematycznego do tworzenia prostych modeli matematycznych w innych dziedzinach nauki.
W3. Zna ważniejsze twierdzenia analizy matematycznej funkcji jednej zmiennej.
W3 Zna podstawy teorii funkcji wielu zmiennych
Dla ćwiczeń:
U1. Wyjaśnia typowe aspekty rachunku całkowego funkcji jednej zmiennej;
U2. Umie badać różne rodzaje zbieżności szeregów;
U3. Zna warunki na całkowanie i różniczkowanie szeregów wyraz po wyrazie.
U4. Umie badać różne rodzaje zbieżności całek niewłaściwych;
U5. Umie obliczać ekstrema funkcji wielu zmiennych.
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacj:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć)
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu – z wyraźną przewagą pozytywów – i nie są spełnione kryteria
przyznania wyższej oceny
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania
wyższej oceny
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: