Wstęp do modelowania matematycznego WM-MA-S2-E1-WDMM
Konwersatorium wprowadzające w metody modelowania matematycznego - modele ciągłe (rożniczkowe) i dyskretne (różnicowe, probablistyczne).
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
Student:
U0 - potrafi rozpoznać podst. funkcje (liniową, wielomianową, wykładniczą i logarytmiczną, logistyczną, rozkład normallny) w danych rzeczywistych i w opisie zjawisk przyrodniczych, w tym w RRZ (równaniach różniczkowych zwyczajnych); (MA2_U04, MA2_U06, MA2_U17)
U1 - umie odczytać i zinterpretować zapis wielości fizycznych i praw fizyki w języku rachunku różniczkowego i RRZ; (MA2_U04, MA2_U06, MA2_U17)
U2 - ume konstruować proste modele matematyczne w naukach przyrodniczych i dokonywać ich podstawowej analizy matematycznej (MA2_U04, MA2_U06, MA2_U16)
U3 - umie konstruować, interpretować i analizować proste modele dyskretne w naukach przyrodniczych (MA2_U04, MA2_U16)
U4 - potrafi aproksymować dane i szacować błędy przybliżeń (MA2_U04)
K1 - potrafi zapoznać się z modelem nowego zagadnienia, jest gotów w sposób zrozumiały go przedstawić, zanalizować i uzasadnić wyciągnięte wnioski (MA2_U02, MA2_K05)
K2 - jest gotów zadawać pytania prowadzące do głębszego rozumienia modeli (MA2_K01, MA2_K02)
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć)
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu – z wyraźną przewagą pozytywów – i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: