Warsztaty - Modele matematyczne i obliczenia WM-MA-S1-E6-W1
Warsztaty wprowadzą w metody programowania w arkuszu kalkulacyjnym oraz w bardziej zaawansowanych narzędziach obliczeniowych jak Mathematica lub Matlab. Student będzie miał okazje samodzielnie wykonać proste symulacje gier losowych, wizualizacje graficzne - w tym animacje - podstawowych pojęć analitycznych (wykresy funkcji, stycznych, wykresy fazowe, pola wektorowe), zanalizować i zastosować podstawowe metody obliczeniowe w problemach praktycznych (metoda Newtona, linearyzacja, diagonalizacja macierzy).
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
rozumie cywilizacyjne znaczenie matematyki i jej zastosowań, w zakresie nauczanych zagadnień,
rozumie budowę podstawowych teorii matematycznych, potrafi użyć formalizmu matematycznego do budowy i analizy prostych modeli matematycznych,
zna podstawowe twierdzenia z poznanych działów matematyki,
zna podstawy technik obliczeniowych i programowania, wspomagających
pracę matematyka i rozumie ich ograniczenia,
zna na poziomie podstawowym co najmniej jeden pakiet oprogramowania,
służący do obliczeń symbolicznych oraz sprawnie posługuje się arkuszem kalkulacyjnym jako narzędziem do obliczeń, symulacji i prezentacji graficznej danych;
umie wykorzystać twierdzenia i metody rachunku różniczkowego funkcji
jednej i wielu zmiennych w zagadnieniach związanych z optymalizacją,
poszukiwaniem ekstremów lokalnych i globalnych oraz badaniem przebiegu
funkcji, podając precyzyjne i ścisłe uzasadnienia poprawności swoich
rozumowań;
potrafi wykorzystywać narzędzia i metody numeryczne do rozwiązywania
wybranych zagadnień rachunku różniczkowego i całkowego, w tym także
bazujących na jego zastosowaniach;
posługuje się pojęciem przestrzeni liniowej, wektora, przekształcenia
liniowego, macierzy;
umie obliczać wyznaczniki i zna ich własności; potrafi podać geometryczną
interpretację wyznacznika i rozumie jej związek z analizą matematyczną;
sprowadza macierze do postaci kanonicznej; potrafi zastosować tę
umiejętność do rozwiązywania równań różniczkowych liniowych o stałych
współczynnikach;
potrafi zinterpretować układ równań różniczkowych zwyczajnych w języku
geometrycznym, stosując pojęcie pola wektorowego i przestrzeni fazowej;
rozpoznaje problemy, w tym zagadnienia praktyczne, które można rozwiązać
algorytmicznie; potrafi dokonać specyfikacji takiego problemu
umie ułożyć i analizować algorytm zgodny ze specyfikacją i zapisać go w
wybranym języku programowania;
potrafi skompilować, uruchomić i testować napisany samodzielnie program
komputerowy;
umie modelować i rozwiązywać problemy dyskretne;
potrafi mówić o zagadnieniach matematycznych zrozumiałym, potocznym
językiem;
jest gotów do identyfikacji ograniczeń własnej wiedzy i dalszego
samokształcenia;
jest gotów formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia
danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania;
jest gotów pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy
nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter;
jest przygotowany do stosowania zasad uczciwości intelektualnej w
działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: