Programowanie strukturalne WM-MA-S1-E1-PS
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu podstaw programowania strukturalnego. Na zajęciach studenci zapoznają się z podstawowymi konstrukcjami języka C i pojęciami używanymi w językach programowania. Nabywają umiejętność zapisu prostych algorytmów, uruchamiania i testowania prostych programów. Zapoznają się też z właściwym stylem programowania.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2024/25_Z: E-Learning | W cyklu 2025/26_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WYKŁAD
Student:
W1 - zna składnię oraz semantykę podstawowych instrukcji w języku C, zna i rozpoznaje podstawowe pojęcia związane z językiem programowania (m.in. typ, zasięg, czas życia) (MA1_W08),
W2 - zna i rozumie paradygmat programowania strukturalnego: podział programu na hierarchiczny układ bloków (MA1_W08),
W3 - zna i rozumie konstrukcje prostych algorytmów (MA1_W08).
LABORATORIA
Student:
U1 - potrafi tworzyć, uruchamiać i testować proste programy zapisane w języku C (MA1_U27),
U2 - stosuje właściwe nazewnictwo zmiennych, estetykę tekstową, komentarze, używa stałych (MA1_U26),
U3 - potrafi posługiwać się tablicami jedno- i dwuwymiarowymi stosownie do sytuacji (MA1_U25),
U4 - potrafi posługiwać się przyswojoną wiedzą w samodzielnej pracy nad tworzeniem programów w języku C (MA1_U25).
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć),
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu – z wyraźną przewagą pozytywów – i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: