Równania różniczkowe cząstkowe WM-MA-RRC
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawowymi ideami i metodami używanymi w teorii równań różniczkowych cząstkowych. W szczególności student powinien umieć stosować podstawowe metody rozwiązywania klasycznych równań różniczkowych cząstkowych, jak również wykazywać się znajomością podstawowych wyników jakościowej teorii równań różniczkowych cząstkowych.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_Z: E-Learning | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 Zna najważniejsze twierdzenia klasycznej teorii równań różniczkowych cząstkowych.
W2 Rozpoznaje struktury matematyczne w teoriach fizycznych.
W3 Zna i rozumie idee prowadzące do pojęcia rozwiązań uogólnionych (dystrybucji).
U1 Zna metody rozwiązywania podstawowych typów równań różniczkowych zwyczajnych.
U2 Zna metody rozwiązywania klasycznych równań cząstkowych rzędu 1 i 2.
U3 Swobodnie posługuje się rachunkiem różniczkowym i całkowym w teorii funkcji wielu zmiennych.
U3 Dobiera odpowiednie metody w typowych zagadnieniach praktycznych;
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacj:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć)
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu – z wyraźną przewagą pozytywów – i nie są spełnione kryteria
przyznania wyższej oceny
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania
wyższej oceny
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją
Literatura
L. Evans - Równania różniczkowe cząstkowe -PWN Warszawa 2004
F. John - Partial differential equations - Springer New York, Heidelberg, Berlin 1978
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: