Personalizacja procesu kształcenia z elementami tutoringu WM-MA-N-S2-P
Celem przedmiotu jest wskazanie:
1. na istotną funkcję tutoringu w życiu jednostki,
2. drogi do osiągnięcia pozytywnej zmiany czyli rozwoju w różnych obszarach zależnych od potrzeb, okoliczności i rodzaju pracy z uczniem.
3. wskazanie obszarów rozwoju ucznia - nauka, wiedza (rozwój intelektualny), charakter (ogólny rozwój osobisty), wychowanie (rozwój i zmiana postaw życiowych), umiejętności zawodowe (rozwój kompetencji), talenty (rozwój wrodzonych zdolności).
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: 10 godz. dydaktycznych - zajęcia zorganizowane,
10 godz. dyd. - praca własna,
5 gdz. dyd. - konsultacje | W cyklu 2023/24_Z: 5 godz. dydaktycznych - zajęcia zorganizowane,
15 godz. dyd. - praca własna,
5 gdz. dyd. - konsultacje | W cyklu 2024/25_Z: 10 godz. dydaktycznych - zajęcia zorganizowane,
15 godz. dyd. - praca własna,
5 gdz. dyd. - konsultacje |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
1. potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki, rozwijania
ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, logicznego i krytycznego
myślenia, kształtowania motywacji do uczenia się danego przedmiotu i nawyków
systematycznego uczenia się, korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z
Internetu, oraz przygotowania ucznia do uczenia się przez całe życie przez
stymulowanie go do samodzielnej pracy.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
1. dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów;
2. kreować sytuacje dydaktyczne służące aktywności i rozwojowi zainteresowań uczniów oraz popularyzacji wiedzy;
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:
1. budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz
kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych;
2. rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia;
Kryteria oceniania
Przygotowanie scenariusza wsparcia i prowadzenia ucznia jako tutor.
bdb - wykonanie bardzo dobrze pracy
db+ - wykonanie pracy z niewielkimi usterkami
db - wykonanie pracy poprawnie
dst+ -wykonanie pracy z usterkami
dst - wykonana praca wymaga sporych poprawek
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
brak |
W cyklu 2022/23_Z:
brak |
W cyklu 2023/24_Z:
brak |
W cyklu 2024/25_Z:
brak |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: