Organizacja pracy szkoły z elementami prawa oświatowego WM-MA-N-S2-OPSZ
Cele przedmiotu:
zapoznanie z normami prawnymi, najważniejszymi aktami prawnymi, z zakresu prawa oświatowego, Kartą Nauczyciela, zmianami w awansie zawodowym nauczyciela, przygotowanie do pracy w szkole.
Omówienie oraz analiza podstawowych aktów prawnych w systemie edukacji.
1. System edukacji w Polsce - przegląd reform.
2. Normy prawne, akty prawne, normy, źródła prawne - wybrane zagadnienia.
3. Najważniejsze akty prawne z zakresu polskiego prawa oświatowego.
4. Karta Nauczyciela od 1 września 2019 – analiza nowych przepisów.
5. Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2019.
6. Podsumowanie - awans zawodowy nauczyciela.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_L: E-Learning | W cyklu 2023/24_L: E-Learning | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
1. organizację pracy w klasie szkolnej i grupach: potrzebę indywidualizacji nauczania, zagadnienie nauczania interdyscyplinarnego, formy pracy specyficzne dla danego przedmiotu lub rodzaju zajęć: wycieczki, zajęcia terenowe i laboratoryjne, doświadczenia i konkursy oraz zagadnienia związane z pracą domową;
2. sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej, z uwzględnieniem zasad
projektowania uniwersalnego: środki dydaktyczne (podręczniki i pakiety
edukacyjne), pomoce dydaktyczne – dobór i wykorzystanie zasobów edukacyjnych, w tym elektronicznych i obcojęzycznych, edukacyjne zastosowania mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnej; myślenie komputacyjne w rozwiązywaniu problemów w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć; potrzebę wyszukiwania, adaptacji i tworzenia elektronicznych zasobów edukacyjnych i projektowania multimediów;
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
1. podejmować skuteczną współpracę w procesie dydaktycznym z rodzicami lub
opiekunami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym;
2. dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne;
Kryteria oceniania
Ocena końcowa z egzaminu:
50% - 65% ocena dostateczna
66% - 75% ocena dostateczna +
76% - 82% ocena dobra
83% - 90% ocena dobra +
91% - 100% ocena bardzo dobra
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
licencjat z matematyki |
W cyklu 2022/23_L:
licencjat z matematyki |
W cyklu 2023/24_L:
licencjat z matematyki |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: