Metodyka pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie WM-MA-N-S2-MPzUZ
Przedmiot ma za cel przygotować studentów - przyszłych nauczycieli matematyki do:
1. pracy z uczniem zdolnym,
2. prowadzenia kółek matematycznych,
3. analizowania i rozwiązywania zadań o podwyższonym stopniu trudności w zakresie szkoły średniej/profil rozszerzony.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_L: E-Learning | W cyklu 2023/24_L: E-Learning | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
1. metodykę realizacji poszczególnych treści kształcenia w obrębie przedmiotu lub zajęć – rozwiązania merytoryczne i metodyczne, dobre praktyki, dostosowanie oddziaływań do potrzeb i możliwości uczniów lub grup uczniowskich o różnym potencjale i stylu uczenia się, typowe dla przedmiotu lub rodzaju zajęć błędy uczniowskie, ich rolę i sposoby wykorzystania w procesie dydaktycznym;
2. organizację pracy w klasie szkolnej i grupach: potrzebę indywidualizacji nauczania, zagadnienie nauczania interdyscyplinarnego, formy pracy specyficzne dla danego przedmiotu lub rodzaju zajęć: wycieczki, zajęcia terenowe i laboratoryjne, doświadczenia i konkursy oraz zagadnienia związane z pracą domową;
3. sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej, z uwzględnieniem zasad
projektowania uniwersalnego: środki dydaktyczne (podręczniki i pakiety
edukacyjne), pomoce dydaktyczne – dobór i wykorzystanie zasobów edukacyjnych, w tym elektronicznych i obcojęzycznych, edukacyjne zastosowania mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnej; myślenie komputacyjne w rozwiązywaniu problemów w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć; potrzebę wyszukiwania, adaptacji i tworzenia elektronicznych zasobów edukacyjnych i projektowania multimediów;
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
1. kreować sytuacje dydaktyczne służące rozwojowi zainteresowań uczniów i popularyzacji wiedzy;;
2.skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów;
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:
1. adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów;
2. zachęcania uczniów do podejmowania prób badawczych;
Kryteria oceniania
Aktywność na ćwiczeniach.
Kolokwium zaliczeniowe.
Ocena końcowa z ćwiczeń:
50% - 65% ocena dostateczna
66% - 75% ocena dostateczna +
76% - 82% ocena dobra
83% - 90% ocena dobra +
91% - 100% ocena bardzo dobra
Uwagi
W cyklu 2022/23_L:
brak |
W cyklu 2023/24_L:
brak |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: