Podstawy pedagogiki dla nauczycieli WM-MA-N-S2-E2-PSY
Celem zajęć jest:
1. zaznajomienie studentów z podstawową strukturą myślenia i działania pedagogicznego,
2. analizowanie działania pedagogicznego ze względu na spełnianie przez uczestniczące w nim strony zasad ogólnopedagogicznych,,
3. konstruowanie możliwości jego modyfikacji,
4. przyczynienie się do opanowania zagadnień teoretycznych,
5. projektowania profesjonalnych interwencji pedagogicznych.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2019/20_L: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
- działanie pedagogiczne w kontekście rozwoju: ontologicznego, aksjologicznego i antropologicznego podstaw wychowania i kształcenia;
- istotę i funkcje wychowania oraz proces wychowanie, jego strukturę, właściwości i dynamikę;
- znaczenie współpracy między rodziną ucznia, szkołą i środowiskiem pozaszkolnym.
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
- formułować oceny etyczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela.
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:
- samodzielnego pogłębiania swojej wiedzy pedagogicznej.
Opis ECTS (2 punkty):
Zajęcia zorganizowane: 30 godz.
praca własna studenta:
- przygotowanie do zajęć: 10 godz., konsultacje:10 godz.
Kryteria oceniania
Zaliczenie egzaminu końcowego wg skali:
50% - 65% ocena dostateczna
66% - 75% ocena dostateczna +
76% - 82% ocena dobra
83% - 90% ocena dobra +
91% - 100% ocena bardzo dobra
Uwagi
W cyklu 2022/23_L:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: