Wprowadzenie do grafiki komputerowej WM-I-Z-S1-E5-WDG
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat podstawowych metod, algorytmów i zastosowań grafiki komputerowej 2D. Przekazane zostanie wiedza na temat związków pomiędzy grafiką komputerową a cyfrowym przetwarzaniem obrazów.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: Szacunkowy nakład pracy studenta:
WYKŁAD
uczestnictwo w zajęciach 10 h
konsultacje z prowadzącym 1 h
przygotowanie do zajęć 5 h
przygotowanie do weryfikacji 10 h
razem 26 h, co odpowiada 1 ECTS
LABORATORIA
uczestnictwo w zajęciach 10 h
konsultacje z prowadzącym 1 h
przygotowanie do zajęć 5 h
przygotowanie do weryfikacji 10 h
razem 26 h, co odpowiada 1 ECTS | W cyklu 2022/23_Z: Szacunkowy nakład pracy studenta:
WYKŁAD
uczestnictwo w zajęciach 10 h
konsultacje z prowadzącym 1 h
przygotowanie do zajęć 5 h
przygotowaie do weryfikacji 10 h
razem 26 h, co odpowiada 1 ECTS
LABORATORIA
uczestnictwo w zajęciach 10 h
konsultacje z prowadzącym 1 h
przygotowanie do zajęć 5 h
przygotowaie do weryfikacji 10 h
razem 26 h, co odpowiada ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
WYKŁAD
Student
W1 - zna i rozumie zjawiska i procesy wykorzystywane w grafice komputerowej, syntezie obrazów i wizualizacji, wyrażone w języku matematyczno-informatycznym (I1_W02),
W2 - zna i rozumie podstawowe algorytmy syntezy obrazów i wizualizacji trójwymiarowej, ma wiedzę dotyczącą ich implementacji oraz analizy (I1_W05),
W3 - zna i rozumie problemy obliczeniowe związane z generowaniem obrazów dwu- i trójwymiarowych oraz złożoność obliczeniową poszczególnych algorytmów graficznych (I1_W07).
LABORATORIUM
Student
W1 - zna i rozumie pojęcia używane w programach i bibliotekach graficznych (I1_W17),
U1 - potrafi analizować, wykorzystywać i konstruować metody i algorytmy pozwalające na wizualizację oraz syntezę obrazów z wykorzystaniem odpowiednich bibliotek graficznych (I1_U18),
U2 - potrafi pozyskiwać informacje z literatury i innych baz wiedzy w celu nauki obsługi programów graficznych oraz zdobycia szczegółowej wiedzy z zakresu grafiki komputerowej (I1_U16),
U3 - potrafi modyfikować obraz lub tworzyć animację dbając o jakość estetyczną pracy (I1_U19).
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć),
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu z wyraźną przewagą pozytywów i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: