Analiza matematyczna I WM-I-Z-AM1
Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z podstawami analizy matematycznej. W szczególności omawiane są takie zagadnienia, jak granica ciągu i metody jej obliczania, granica funkcji, ciągłość oraz własności funkcji ciągłych (tw. Bolzano-Cauchy'ego, Weierstrassa, Cantora itd.), pochodna i najważniejsze własności funkcji rożniczkowalnych (tw. Fermata, Rolle'a, Darboux, Lagrange'a, Cauchy'ego) oraz zastosowanie pochodnej m. in. do badania funkcji, rozwiązywania równań, obliczania granic.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
Dla wykładu:
W1. Student rozumie znaczenie matematyki w innych dziedzinach nauki (I1_W01).
W2. Student używa formalizmu matematycznego do tworzenia prostych modeli matematycznych w innych dziedzinach nauki (I1_W01).
W3. Student zna ważniejsze twierdzenia analizy matematycznej funkcji jednej zmiennej (I1_W01).
Dla ćwiczeń:
U1. Student tłumaczy pojęcia granicy, ciągłości funkcji i jej różniczkowalności i zna ich zastosowania (I1_U02).
U2. Student liczy granice ciągów i funkcji (I1_U02).
U3. Student wyznacza pochodne funkcji jednej zmiennej oraz bada przebieg zmienności funkcji (I1_U02).
U4. Student dowodzi prawdziwości prostych i średnio trudnych twierdzeń z zakresu analizy matematycznej (I1_U02).
U5. Student rozwiązuje typowe problemy analizy matematycznej na podstawie uzyskanej wiedzy (I1_U02).
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć),
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu – z wyraźną przewagą pozytywów – i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: