Analiza wsteczna oprogramowania WM-I-U2-AWO
Celem przedmiotu jest:
Przedstawienie podstawowych technik i zagadnień inżynierii wstecznej oprogramowania.
Zapoznanie z narzędziami, oraz ich zastosowanie na przykładach.
Omówienie procesu i zastosowań inżynierii wstecznej w praktyce.
Analiza oprogramowania z poziomu wysokiego (kod źródłowy) i niskiego (kod maszynowy).
Przedmiot wymaga podstawowych umiejętności programowania.
W cyklu 2021/22_L:
Celem przedmiotu jest: |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Konwersatorium:
Student zna zagadnienia związane z procesem inżynierii wstecznej
Student zna różnice w metodach analizy oprogramowania
Student zna techniki utrudniające analizę wsteczną oprogramowania
Student potrafi analizować modyfikować stworzone przez siebie oprogramowanie
Student umie posługiwać się narzędziami tj. debugger, dekompilator, deasembler
Student jest gotów do etycznej i odpowiedzialnej analizy oprogramowania w celu eliminacji potencjalnych zabezpieczeń
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć)
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu – z wyraźną przewagą pozytywów – i nie są spełnione kryteria przyznania
wyższej oceny
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją
Literatura
Gynvael Coldwind, Mateusz Jurczyk "Praktyczna inżynieria wsteczna. Metody, techniki i narzędzia"
Dennis Yurichev "Reverse Engineering for Beginners"
Pavel Yosifovich, Mark Russinovich, Alex Ionescu, David Solomon "Windows Internals, Part 1: System architecture, processes, threads, memory management, and more"
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: