Komunikacja w zespole programistycznym WM-I-S2-E4-KZP
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do efektywnego komunikowania się w relacjach zawodowych, ze szczególnym uwzględnieniem pracy w zespole programistycznym. Tematyka podjęta na zajęciach pozwala zapoznać studentów z charakterystyką procesu komunikacji interpersonalnej z uwzględnieniem jej szerokiego znaczenia międzyludzkiego, a następnie - w organizacji zawodowej - w zespole programistycznym. Uczestnicy zajęć nabywają wiedzę i kluczowe umiejętności związane z podstawowymi czynnikami kształtującymi proces komunikacji, zasadami skuteczności komunikacji raz możliwymi barierami i błędami, a także technikami usprawniającymi proces komunikacji. W wyniku zaliczenia przedmiotu (oraz zdania egzaminu) studenci powinni posiadać wiedzę oraz umiejętności pozwalające na skuteczne koordynowanie komunikacji w zespole programistycznym oraz szerszych relacjach społecznych.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2024/25_L: |
Efekty kształcenia
Wykład:
W1 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat zasad komunikacji interpersonalnej jako podstawowego elementu działania podczas organizacji zespołu programistów, ze szczególnym uwzględnieniem jej specyfiki w obszarze pracy opartej na różnych modelach zarządzania projektami programistycznymi. Ponadto operuje podstawową wiedzą z zakresu radzenia sobie z trudnościami w obszarze komunikacji interpersonalnej, rozwiązywania konfliktów poprzez negocjacje oraz skutecznego kierowania komunikacją w zespole, a także przygotowywania wystąpień i prezentacji oraz raportów i protokołów (I2_W06)
W2 Student zna zasady dotyczące skutecznej komunikacji podczas pracy zespołowej nad projektami informatycznymi oraz ich znaczenie dla bezpieczeństwa i higieny pracy (I2_W08)
U1 Student posiada umiejętności w obszarze komunikacji i negocjacji pozwalające na skuteczne zorganizowanie i poprowadzenie zespołu programistów ukierunkowanego na realizację zadanej aplikacji korzystając ze wsparcia systemów informatycznych (I2_U05)
Ćwiczenia:
W1 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat zasad komunikacji interpersonalnej jako podstawowego elementu działania podczas organizacji zespołu programistów, ze szczególnym uwzględnieniem jej specyfiki w obszarze pracy opartej na różnych modelach zarządzania projektami programistycznymi. Ponadto operuje podstawową wiedzą z zakresu radzenia sobie z trudnościami w obszarze komunikacji interpersonalnej, rozwiązywania konfliktów poprzez negocjacje oraz skutecznego kierowania komunikacją w zespole, a także przygotowywania wystąpień i prezentacji oraz raportów i protokołów (I2_W06)
W2 Student zna zasady dotyczące skutecznej komunikacji podczas pracy zespołowej nad projektami informatycznymi oraz ich znaczenie dla bezpieczeństwa i higieny pracy (I2_W08)
U1 Student posiada umiejętności w obszarze komunikacji i negocjacji pozwalające na skuteczne zorganizowanie i poprowadzenie zespołu programistów ukierunkowanego na realizację zadanej aplikacji korzystając ze wsparcia systemów informatycznych (I2_U05)
U2 Student posiada umiejętności niezbędne do przygotowywania i przedstawiania prezentacji ustnej i pisemnej w obszarze informatyki (I2_U07)
U3 Student wykazuje umiejętność korzystania z odpowiedniej literatury fachowej z zakresu komunikacji oraz zarządzania projektami informatycznymi (I2_U11)
K1 Student posiada kompetencje społeczne w zakresie komunikacji i negocjacji do zespołowego i systematycznego prowadzenia pracy w długofalowych projektach informatycznych (I2_K02)
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5 - osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć),
ocena 4,5 - osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 4 - osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3,5 - osiągnięty w znacznym stopniu - z wyraźną przewagą pozytywów i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3 - osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 2 - nie zostały osiągnięte dla większości przypadków objętych weryfikacją.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: