Programowanie w logice i funkcyjne WM-I-S2-E2-PLF
Omawiane są dwa paradygmaty programowania: funkcyjny i programowanie w logice oraz ich podstawy matematyczne: rachunek lambda oraz mechanizm rezolucji. Paradygmaty zilustrowane są poprzez implementacje takich języków: Haskella oraz SWI Prologa.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning | W cyklu 2024/25_L: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: Wykład:
uczestnictwo w zajęciach: 30h
praca własna, lektury: 20h
Razem: 50h, 2 ECTS
Laboratorium:
uczestnictwo w zajęciach: 30h
praca własna, wykonywanie zadań programistycznych: 40h
Razem: 70h, 3 ECTS | W cyklu 2023/24_L: Wykład:
uczestnictwo w zajęciach: 30h
praca własna, lektury: 20h
Razem: 50h, 2 ECTS
Laboratorium:
uczestnictwo w zajęciach: 30h
praca własna, wykonywanie zadań programistycznych: 45h
Razem: 75h, 3 ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2024/25_L: |
Efekty kształcenia
Wykład
Student:
W1 - zna podstawy teoretyczne paradygmatów języków programowania, funkcyjnego i programowania w logice (I2_W01),
W2 - zna podstawowe cechy języków programowania w obu paradygmatach (I2_W04),
U1 - potrafi określić semantykę konstrukcji programistycznych w obu paradygmatach (I2_W05).
Laboratorium
Student:
U1 - potrafi modelować matematycznie efekty konstrukcji programistycznych (I2_U01),
U2 - potrafi wybrać odpowiedni paradygmat programowania do rozwiązania problemu (I2_U02),
U3 - potrafi programować w paradygmacie funkcyjnym oraz w paradygmacie programowania w logice (I2_U03),
U4 - potrafi wnioskować o zachowaniu się programu w oparciu o formalną specyfikację języka (I2_U04),
U5 - potrafi zaprojektować algorytm w obu paradygmatach, potrafi szacować koszt takich rozwiązań (I2_U06).
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć),
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu – z wyraźną przewagą pozytywów – i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: