Programowanie strukturalne WM-I-S1-E1-PSC
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu podstaw programowania strukturalnego. Na zajęciach studenci zapoznają się z podstawowymi konstrukcjami języka C i pojęciami używanymi w językach programowania. Nabywają umiejętność zapisu prostych algorytmów, uruchamiania i testowania prostych programów. Zapoznają się też z właściwym stylem programowania.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: wykład
Szacunkowy nakład pracy studenta:
- uczestnictwo w zajęciach 30 h,
- uczestnictwo w egzaminie 3 h,
- konsultacje z prowadzącym 3 h,
- przygotowanie do zajęć 5 h,
- przygotowanie do egzaminu 35 h,
razem 76 h, co odpowiada 3 ECTS.
laboratoria
Szacunkowy nakład pracy studenta:
- uczestnictwo w zajęciach 45 h,
- konsultacje z prowadzącym 2 h,
- prace domowe 45 h,
- przygotowanie do weryfikacji 38 h,
razem 130 h, co odpowiada 5 ECTS. | W cyklu 2019/20_Z: WYKŁAD
Szacunkowy nakład pracy studenta:
- uczestnictwo w zajęciach 30 h,
- uczestnictwo w egzaminie 3 h,
- konsultacje z prowadzącym 3 h,
- przygotowanie do zajęć 5 h,
- przygotowanie do egzaminu 35 h,
razem 76 h, co odpowiada 3 ECTS.
LABORATORIA
Szacunkowy nakład pracy studenta:
- uczestnictwo w zajęciach 45 h,
- konsultacje z prowadzącym 2 h,
- prace domowe 45 h,
- przygotowanie do weryfikacji 38 h,
razem 130 h, co odpowiada 5 ECTS. | W cyklu 2021/22_Z: WYKŁAD
Szacunkowy nakład pracy studenta:
- uczestnictwo w zajęciach 30 h,
- uczestnictwo w egzaminie 3 h,
- konsultacje z prowadzącym 3 h,
- przygotowanie do zajęć 5 h,
- przygotowanie do egzaminu 35 h,
razem 76 h, co odpowiada 3 ECTS.
LABORATORIA
Szacunkowy nakład pracy studenta:
- uczestnictwo w zajęciach 45 h,
- konsultacje z prowadzącym 2 h,
- prace domowe 45 h,
- przygotowanie do weryfikacji 38 h,
razem 130 h, co odpowiada 5 ECTS. | W cyklu 2020/21_Z: WYKŁAD
Szacunkowy nakład pracy studenta:
- uczestnictwo w zajęciach 30 h,
- uczestnictwo w egzaminie 3 h,
- konsultacje z prowadzącym 3 h,
- przygotowanie do zajęć 5 h,
- przygotowanie do egzaminu 35 h,
razem 76 h, co odpowiada 3 ECTS.
LABORATORIA
Szacunkowy nakład pracy studenta:
- uczestnictwo w zajęciach 45 h,
- konsultacje z prowadzącym 2 h,
- prace domowe 45 h,
- przygotowanie do weryfikacji 38 h,
razem 130 h, co odpowiada 5 ECTS. | W cyklu 2022/23_Z: WYKŁAD
Szacunkowy nakład pracy studenta:
- uczestnictwo w zajęciach 30 h,
- uczestnictwo w egzaminie 3 h,
- konsultacje z prowadzącym 3 h,
- przygotowanie do zajęć 5 h,
- przygotowanie do egzaminu 35 h,
razem 76 h, co odpowiada 3 ECTS.
LABORATORIA
Szacunkowy nakład pracy studenta:
- uczestnictwo w zajęciach 45 h,
- konsultacje z prowadzącym 2 h,
- prace domowe 45 h,
- przygotowanie do weryfikacji 38 h,
razem 130 h, co odpowiada 5 ECTS. | W cyklu 2024/25_Z: wykład
Szacunkowy nakład pracy studenta:
- uczestnictwo w zajęciach 30 h,
- uczestnictwo w egzaminie 3 h,
- konsultacje z prowadzącym 3 h,
- przygotowanie do zajęć 5 h,
- przygotowanie do egzaminu 35 h,
razem 76 h, co odpowiada 3 ECTS.
laboratoria
Szacunkowy nakład pracy studenta:
- uczestnictwo w zajęciach 45 h,
- konsultacje z prowadzącym 2 h,
- prace domowe 45 h,
- przygotowanie do weryfikacji 38 h,
razem 130 h, co odpowiada 5 ECTS. |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wykład
Student:
W1 - zna składnię oraz semantykę podstawowych instrukcji w języku C, zna i rozpoznaje podstawowe pojęcia związane z językiem programowania (m.in. typ, zasięg, czas życia) (I1_W04),
W2 - zna i rozumie paradygmat programowania strukturalnego: podział programu na hierarchiczny układ bloków (I1_W04),
W3 - zna i rozumie konstrukcje prostych algorytmów (I1_W05).
laboratoria
Student
U1 - potrafi tworzyć, uruchamiać i testować proste programy zapisane w języku C (I1_U08),
U2 - stosuje właściwe nazewnictwo zmiennych, estetykę tekstową, komentarze, używa stałych (I1_U08),
U3 - potrafi posługiwać się tablicami jedno- i dwuwymiarowymi stosownie do sytuacji (I1_U04),
U4 - potrafi posługiwać się przyswojoną wiedzą w samodzielnej pracy nad tworzeniem programów w języku C (I1_U16).
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć),
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu – z wyraźną przewagą pozytywów – i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: