Analiza matematyczna II WM-I-AM2
Przedmiot jest kontynuacją wykładu Analiza matematyczna I. Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z metodami badania zbieżności szeregów nieskończonych (liczbowych i funkcyjnych) oraz z technikami całkowania prostszych typów funkcji. W dalszym ciągu poruszane są problemy związane z całkowaniem i różniczkowaniem szeregów funkcyjnych oraz zagadnienia zbieżności całek niewłaściwych. Na koniec prezentowane są elementy analizy funkcji wielu zmiennych, w szczególności metody obliczania ekstremów funkcji wielu zmiennych.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_L: E-Learning | W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: Dla wykładu:
uczestnictwo w zajęciach: 30h
przygotowanie do zajęć: 20h
przygotowanie do weryfikacji: 30h
konsultacje z prowadzącym: 20h
Razem 100h, 3 ECTS
Dla ćwiczeń:
uczestnictwo w zajęciach: 45h
przygotowanie do zajęć: 35h
przygotowanie do weryfikacji: 30h
prace domowe 40 h
konsultacje z prowadzącym: 25h
Razem 175h, 6 ECTS | W cyklu 2023/24_L: Dla wykładu:
uczestnictwo w zajęciach: 30h
przygotowanie do zajęć: 20h
przygotowanie do weryfikacji: 30h
konsultacje z prowadzącym: 20h
Razem 100h, 3 ECTS
Dla ćwiczeń:
uczestnictwo w zajęciach: 60h
przygotowanie do zajęć: 20h
przygotowanie do weryfikacji: 30h
prace domowe 40 h
konsultacje z prowadzącym: 25h
Razem 175h, 6 ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Dla wykładu:
W1. Student rozumie znaczenie matematyki w innych dziedzinach nauki (I1_W01).
W2. Student używa formalizmu matematycznego do tworzenia prostych modeli matematycznych w innych dziedzinach nauki (I1_W01).
W3. Student zna ważniejsze twierdzenia analizy matematycznej funkcji jednej zmiennej (I1_W01).
W3. Student zna podstawy teorii funkcji wielu zmiennych (I1_W01).
Dla ćwiczeń:
U1. Student wyjaśnia typowe aspekty rachunku całkowego funkcji jednej zmiennej (I1_U02).
U2. Student umie badać różne rodzaje zbieżności szeregów (I1_U02).
U3. Student zna warunki na całkowanie i różniczkowanie szeregów wyraz po wyrazie (I1_U02).
U4. Student umie badać różne rodzaje zbieżności całek niewłaściwych (I1_U02).
U5. Student umie obliczać ekstrema funkcji wielu zmiennych (I1_U02).
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć),
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu – z wyraźną przewagą pozytywów – i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: