Analiza matematyczna I WM-I-AM1
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studentów do podstaw analizy matematycznej. Podczas zajęć studenci poznają takie pojęcia, jak granica ciągu i funkcji, punkty skupienia, ciągłość, jednostajna ciągłość, różniczkowalność, wypukłość. Studenci uczą się metod obliczania granic, poznają własności funkcji ciągłych (tw. Bolzano-Cauchy'ego, Weierstrassa, Cantora itd.) oraz najważniejsze własności funkcji różniczkowalnych (tw. Fermata, Rolle'a, Darboux, Lagrange'a, Cauchy'ego). Zdobytą wiedzę stosują np. ilościowego i jakościowego badania funkcji, rozwiązywania równań I nierówności, obliczania granic.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Dla wykładu:
W1. Student rozumie znaczenie matematyki w innych dziedzinach nauki (I1_W01).
W2. Student używa formalizmu matematycznego do tworzenia prostych modeli matematycznych w innych dziedzinach nauki (I1_W01).
W3. Student zna ważniejsze twierdzenia analizy matematycznej funkcji jednej zmiennej (I1_W01).
Dla ćwiczeń:
U1. Student tłumaczy pojęcia granicy, ciągłości funkcji i jej różniczkowalności i zna ich zastosowania (I1_U02).
U2. Student liczy granice ciągów i funkcji (I1_U02).
U3. Student wyznacza pochodne funkcji jednej zmiennej oraz bada przebieg zmienności funkcji (I1_U02).
U4. Student dowodzi prawdziwości prostych i średnio trudnych twierdzeń z zakresu analizy matematycznej (I1_U02).
U5. Student rozwiązuje typowe problemy analizy matematycznej na podstawie uzyskanej wiedzy (I1_U02).
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć),
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu – z wyraźną przewagą pozytywów – i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: