Seminarium dyplomowe (lic zima) WM-FI-SDY
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=25693 (w cyklu 2021/22_Z)
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=31936 (w cyklu 2022/23_Z)
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=38131 (w cyklu 2023/24_Z)
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=43941 (w cyklu 2024/25_Z)
Student:
1. Prezentuje informacje uzyskane z literatury specjalistycznej,
2. Przygotowuje prezentację w której w zwięzły i klarowny sposób przedstawia zagadnienia związane ze stanem wiedzy odnoszącej się do wybranego tematu pracy licencjackiej oraz odpowiada na zadawane przez słuchaczy pytania związane z tematem prezentacji,
3. Bierze udział w dyskusji, dąży do wyjaśnienia problemów dla niego niezrozumiałych,
4. Dba o rzetelny sposób przedstawienia osiągnięć swoich poprzedników i innych grup badawczych.
W cyklu 2021/22_Z:
Student: 1. prezentuje informacje uzyskane z literatury specjalistycznej, 2. przygotowuje prezentację w której w zwięzły i klarowny sposób przedstawia zagadnienia związane ze stanem wiedzy odnoszącej się do wybranego tematu pracy licencjackiej oraz odpowiada na zadawane przez słuchaczy pytania związane z tematem prezentacji, 3. bierze udział w dyskusji, dąży do wyjaśnienia problemów dla niego niezrozumiałych, 4. dba o rzetelny sposób przedstawienia osiągnięć swoich poprzedników i innych grup badawczych. |
W cyklu 2022/23_Z:
Student: 1. prezentuje informacje uzyskane z literatury specjalistycznej, 2. przygotowuje prezentację w której w zwięzły i klarowny sposób przedstawia zagadnienia związane ze stanem wiedzy odnoszącej się do wybranego tematu pracy licencjackiej oraz odpowiada na zadawane przez słuchaczy pytania związane z tematem prezentacji, 3. bierze udział w dyskusji, dąży do wyjaśnienia problemów dla niego niezrozumiałych, 4. dba o rzetelny sposób przedstawienia osiągnięć swoich poprzedników i innych grup badawczych. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
U1 - Potrafi ścisłe opisać zjawiska fizyczne związane z pracą dyplomowa (FIZ1_U01).
U2 - Potrafi wyszukiwać, analizować i użytkować informacje (FIZ1_U02).
U3 - Potrafi interpretować i prezentować wyniki doświadczeń (FIZ1_U07).
U4 - Potrafi przedstawiać w formie pisemnej i ustnej treści naukowe (FIZ1_U13).
U5 - Potrafi przekazywać w mowie i piśmie informacje, bronić swoich tez w dyskusji (FIZ1_U16).
U6 - Potrafi zrozumieć tematy niezwiązane bezpośrednio z charakterem odbywanych studiów (FIZ1_U17).
K1 - Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia (FIZ1_K01).
K2 - Formułuje pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia badanego tematu (FIZ1_K02).
K3 - Przestrzega zasad etyki zawodowej (FIZ1_K04).
K4 - Potrafi formułować opinie z wybranego tematu (FIZ1_K06).
K5 - Umie klarownie przedstawić cele i metody swojej pracy (FIZ1_K08).
Kryteria oceniania
Aby otrzymać zaliczenie student powinien:
1. Przygotować prezentację dotyczącą wybranego tematu.
2. Przygotować dokument składający się ze strony tytułowej, spisu treści, wstępu, bibliografii i innych rozdziałów zaplanowanej pracy dyplomowej.
3. Wygłosić referat, brać udział w dyskusjach.
Ocena końcowa z seminarium jest średnią z trzech ocen.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura obowiązkowa
1. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych : przewodnik praktyczny / January Weiner. Warszawa : PWN; 2005
2. LATEX : system opracowywania dokumentów : podręcznik i przewodnik użytkownika / Leslie Lamport ; il. Duane'a Bibby'ego ; z ang. przeł. Marta Wolińska, Marcin Woliński. Warszawa : WNT; 2004.
3. Praca magisterska i dyplomowa z programem LaTex : jak szybko tworzyć profesjonalnie wyglądające dokumenty / Tomasz Przechlewski.
Warszawa. 2011
Literatura uzupełniająca
1. Konwertowanie tekstów w LaTeX do HTML / Magdalena Paulina Armijak.
Warszawa; 2008
2. Artykuły z czasopism matematycznych zgodnie z tematami prac.
W cyklu 2021/22_Z:
Zajęcia zdalne prowadzone przez platformę e-learningową Moodle. Robert A. Day, How to Write Publish a Scientific Paper, Cambridge University Press. 4Th ed. 1989. |
W cyklu 2022/23_Z:
Robert A. Day, How to Write Publish a Scientific Paper, Cambridge University Press. 4Th ed. 1989. |
W cyklu 2024/25_Z:
Zalecana literatura: 1. Maria Węglińska, Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Impuls, Kraków 2010. 2. Robert A. Day, How to Write Publish a Scientific Paper, Cambridge University Press. 4Th ed. 1989. Przykłady prac licencjackich UB https://physics.uwb.edu.pl/wf/?page_id=175 Literatura dodatkowa 1. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych : przewodnik praktyczny / January Weiner. Warszawa : PWN; 2005 |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: