Pracownia specjalistyczna I (LIC zima) WM-FI-S1-E5-PSp.
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=25690
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=38116 (w cyklu 2023/24_Z)
Zajęcia mają na celu poznanie i opanowanie wybranych technik badawczych. Studenci zostaną zapoznani z technikami badawczymi stosowanymi w różnych dziedzinach fizyki.
W cyklu 2023/24_Z:
Zajęcia mające na celu poznanie i opanowanie wybranych technik badawczych. Każdy z prowadzących zapoznaje studentów z technikami stosowanymi w dziedzinach, w których się specjalizują. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning | W cyklu 2025/26_Z: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2025/26_Z: |
Efekty kształcenia
LABORATORIA
U1. Potrafi przeprowadzić pomiary fizyczne, interpretować i prezentować ich wyniki (FIZ1_U06, FIZ1_U07).
U2. Potrafi posługiwać się urządzeniami komputerowymi do wprowadzania i gromadzenia danych, planować pomiary i oceniać niepewność pomiarową (FIZ1_U09, FIZ1_U10, FIZ1_U11).
U3. Potrafi korzystać z literatury fachowej i baz danych, przedstawiać w formie wykresów i prezentacji wyniki pomiarów, samodzielnie zdobywać wiedzę, bronić swoich tez w dyskusji (FIZ1_U13, FIZ1_U14, FIZ1_U16).
K1. Jest gotów do systematycznej pracy, uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób (FIZ1_K03, FIZ1_K04).
Kryteria oceniania
ocena 5.0: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć)
ocena 4.5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny
ocena 4.0: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny
ocena 3.5: osiągnięty w znacznym stopniu – z wyraźną przewagą pozytywów – i nie są spełnione kryteria
przyznania wyższej oceny
ocena 3.0: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania
wyższej oceny
ocena 2.0: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją
Literatura
Literatura obowiązkowa
[1]. Tadeusz Stacewicz, Andrzej Witkowski, Jerzy Ginter, Wstęp do optyki i fizyki ciała stałego, Wydawnictwo UW, Warszawa, 2002.
[2]. K.W. Szalimowa, Fizyka półprzewodników, Wydawnictwo PWN, Warszawa, 1974.
[3]. Charles Kittel, Wstęp do fizyki ciała stałego, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 1976.
[4]. Andrzej Szewczyk, Andrzej Wisniewski, Roman Puźniak, Henryk Szewczy, Magnetyzm i nadprzewodnictwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
[5]. Allan H. Morrish, Fizyczne podstawy magnetyzmu, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 1970.
[6]. Samuel J. Ling, Jeff Sanny, William Moebs, Fizyka dla szkół wyższych. Tom III. OpenStax Polska. 2018
[7]. Zbigniew Bilecki, Antoni Rogalski, Detekcja sygnałów optycznych, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2001
[8]. Andrzej Zięba, Analiza danych w naukach ścisłych i technice, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2014.
[9]. Krystyna Jeżowiecka-Kabsch, Henryk Szewczyk, Mechanika płynów, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2001.
Literatura uzupełniająca
[1]. Halina Abramczyk, Wstęp do spektroskopii laserowej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2000
[2]. Florian Ratajczyk, Dwójłomność i polaryzacja optyczna, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2000.
[3]. Boxall J., Arduino. 65 praktycznych projektów. Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2014
[4]. Materiały zamieszczone na platformie e-learningowej.
W cyklu 2023/24_Z:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: