Programowanie strukturalne w C WM-FI-PSC
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy z zakresu podstaw programowania i zasad tworzenia programowania. Zajęcia nastawione są na zrozumienie i przyswojenie podstawowych pojęć i umiejętność zapisu prostych algorytmów w języku C.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WYKŁAD
- zna składnię oraz semantykę podstawowych instrukcji w języku C, zna i rozpoznaje podstawowe pojęcia związane z językiem programowania (m.in. typ, zasięg, czas życia) (FIZ1_W14, FIZ1_U02, FIZ1_U09, FIZ1_U15),
- zna i rozumie paradygmat programowania strukturalnego: podział programu na hierarchiczny układ bloków (FIZ1_W14, FIZ1_U02, FIZ1_U09, FIZ1_U15)
- zna i rozumie konstrukcje prostych algorytmów (FIZ1_W14, FIZ1_U09, FIZ1_K03)
szacunkowy nakład pracy studenta:
uczestnictwo w zajęciach 30 h
przygotowanie do zajęć 10 h
przygotowanie do weryfikacji 35 h
konsultacje z prowadzącym 1 h
LABORATORIA
- potrafi tworzyć, uruchamiać i testować proste programy zapisane w języku C
(FIZ1_U09)
- stosuje właściwe nazewnictwo zmiennych, estetykę tekstową, komentarze, używa stałych (FIZ1_U02),
- potrafi posługiwać się tablicami jedno- i dwuwymiarowymi stosownie do sytuacji (FIZ1_U15, FIZ1_U02)
- potrafi posługiwać się przyswojoną wiedzą w pracy nad tworzeniem programów w języku C (FIZ1_K03)
szacunkowy nakład pracy studenta:
uczestnictwo w zajęciach 45 h
prace domowe 45 h
przygotowanie do weryfikacji 35 h
konsultacje z prowadzącym 2 h
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć)
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu – z wyraźną przewagą pozytywów – i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: