Fizykochemia materiałów I WM-CH-S1-E5-FMI
Celem nauki jest zapoznanie studenta z chemicznymi podstawami nauki o materiałach
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
EU1: wylicza i opisuje główne typy materiałów stosowanych we współczesnym przemyśle
EU2: porównuje właściwości różnych grup materiałów oraz właściwości materiałów należących do tych samych grup
EU3: jest świadomy fundamentalnej roli jaką odegrały różnorodne materiały w rozwoju ludzkiej cywilizacji
Kryteria oceniania
EU1:
5.0: weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć wylicza i opisuje główne typy materiałów stosowanych we współczesnym przemyśle
4.5: weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie wylicza i opisuje główne typy materiałów stosowanych we współczesnym przemyśle, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
4.0: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie wylicza i opisuje główne typy materiałów stosowanych we współczesnym przemyśle, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
3.5: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie wylicza i opisuje główne typy materiałów stosowanych we współczesnym przemyśle, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
3.0: weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych wylicza i opisuje główne typy materiałów stosowanych we współczesnym przemyśle, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
2.0: weryfikacja nie wykazuje, że wylicza i opisuje główne typy materiałów stosowanych we współczesnym przemyśle, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę
EU2:
5.0: weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć porównuje właściwości różnych grup materiałów oraz właściwości materiałów należących do tych samych grup
4.5: weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie porównuje właściwości różnych grup materiałów oraz właściwości materiałów należących do tych samych grup, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
4.0: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie porównuje właściwości różnych grup materiałów oraz właściwości materiałów należących do tych samych grup, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
3.5: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie porównuje właściwości różnych grup materiałów oraz właściwości materiałów należących do tych samych grup, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
3.0: weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych porównuje właściwości różnych grup materiałów oraz właściwości materiałów należących do tych samych grup, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
2.0: weryfikacja nie wykazuje, że porównuje właściwości różnych grup materiałów oraz właściwości materiałów należących do tych samych grup, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę
EU3:
5.0: weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć jest świadomy fundamentalnej roli jaką odegrały różnorodne materiały w rozwoju ludzkiej cywilizacji
4.5: weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie jest świadomy fundamentalnej roli jaką odegrały różnorodne materiały w rozwoju ludzkiej cywilizacji, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
4.0: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie jest świadomy fundamentalnej roli jaką odegrały różnorodne materiały w rozwoju ludzkiej cywilizacji, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
3.5: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie jest świadomy fundamentalnej roli jaką odegrały różnorodne materiały w rozwoju ludzkiej cywilizacji, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
3.0: weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych jest świadomy fundamentalnej roli jaką odegrały różnorodne materiały w rozwoju ludzkiej cywilizacji, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
2.0: weryfikacja nie wykazuje, że jest świadomy fundamentalnej roli jaką odegrały różnorodne materiały w rozwoju ludzkiej cywilizacji, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę
Ocena końcowa x jest wyznaczana na podstawie wartości
st(w)= 5, jeśli 4,5 < w; st(w)= 4,5, jeśli 4,25 < w ≤ 4,5; st(w)= 4, jeśli 3,75 < w ≤ 4,25; st(w)= 3,5, jeśli 3,25 < w ≤ 3,75; st(w)= 3, jeśli 2,75 < w ≤ 3,25; st(w)= 2, jeśli w ≤ 2,75
oraz na bazie podanej niżej reguły:
● jeśli każda z ocen końcowych za zajęcia powiązane jest pozytywna i ich średnia wynosi y, to x wyznacza się ze wzoru x=st((y+z)/2), gdzie z jest średnią ważoną ocen z przeprowadzonych weryfikacji, w których wagi ocen z egzaminów wynoszą 2, a wagi ocen z innych form weryfikacji są równe 1
● jeśli choć jedną oceną końcową z zajęć powiązanych jest 2 lub nzal, to x=2.
Literatura
Harry R. Allcock - Introduction to Materials Chemistry, Wiley&Sons, 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: