Chemia fizyczna I WM-CH-S1-E3-CHFI
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi aspektami termodynamiki, takimi jak: znajomość potencjałów termodynamicznych i praktyczne obliczenia zmian tych potencjałów dla reakcji chemicznych, przejść fazowych i mieszanin.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK1. Student wyaśnia podstawowe aspekty związane z termodynamiką chemiczną.
EK2. Student orzeprowadza podstawowe obliczenia dotyczące procesów termodynamicznych.
EK3. Student przewiduje kierunek przebiegu procesu termodynamicznego w ogólności, w tym przebiegu reakcji chemicznej.
Kryteria oceniania
EK1 Weryfikacja wykazuje, że wyjaśnia podstawowe aspekty związane z termodynamiką chemiczną,
- bez uchwytnych niedociągnięć (5.0)
- niemal w pełni poprawnie (4.5)
- w znacznym stopniu (4.0)
- w znacznym stopniu, ale niekonsekwentnie (3.5)
- w większości przypadków poprawnie, ale w pozostałych popełnia rażące błędy (3.0).
- w większości przypadków niepoprawnie lub nie potrafi udzielić odpowiedzi (2.0)
EK2. Weryfikacja wykazuje, że przeprowadza podstawowe obliczenia dotyczące procesów termodynamicznych:
- bez uchwytnych niedociągnięć (5.0)
- niemal w pełni poprawnie (4.5)
- w znacznym stopniu (4.0)
- w znacznym stopniu, ale niekonsekwentnie (3.5)
- w większości przypadków poprawnie, ale w pozostałych popełnia rażące błędy (3.0).
W większości przypadków nie potrafi poprawnie wykonać takich obliczeń (2.0).
EK3. Weryfikacja wykazuje, że przewiduje kierunek procesów termodynamicznych, w tym reakcji chemicznych na podstawie danych termodynamicznych.
- bez uchwytnych niedociągnięć (5.0)
- niemal w pełni poprawnie (4.5)
- w znacznym stopniu (4.0)
- w znacznym stopniu, ale niekonsekwentnie (3.5)
- w większości przypadków poprawnie, ale w pozostałych popełnia rażące błędy (3.0).
W większości przypadków nie potrafi poprawnie przeprowadzić takich przewidywań (2.0).
Literatura
" R.Hołyst, A.Poniewierski, A.Ciach "Termodynamika dla chemików, fizyków i inżynierów" UKSW 2005.
" R.Hołyst, A.Poniewierski, Zbiór zadań - http://www.ichf.edu.pl/Thermodynamics/termodynamika.html.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: